Halleluja söndag.

Tredje ljuset är nu tänt och se vad mycket som har hänt!

Igår drack jag starkvinsglögg, vilket resulterade i mina väldigt djupa tankar, därav gårdagens blogghandling.

En mysig adventsfrukost hade vi på schemat, men den dog ut, ty tre av sex var på annat håll. Efter en natt med många toabesök så bestod min frukost av ett stort glas kallt vatten, tre tunna grilljerade skinkskivor och sen på detta en klick senap. Kanske inte den godaste frukosten, men den gjorde gott på plats.

Har funderat åter igen, men nu på något som inte alls gör en så dyster, ämnet Astrid Lindgren. Tänk om jag för en enda dag hade fått stå i hennes skor, se världen med hennes ögon och komma på lika många goda gärningar. Nog för att jag också anser mig vara god, tänker då främst på mina fågelvänner, hur jag snällt investerade min lillebrorspengar i barbiesar, my little pony och annat sånt där som jag ansåg att han behövde. När jag nu tänker efter så har jag gjort väldigt många goda gärningar genom åren. När jag hade en lägenhet i Vistträsk, var grannarna i lägenheten bredvid gamla och väldigt "åsikts rika".

En dag knackade tanten på min dörr och klagade över ringsignalen i min telefon, både hon och maken stördes. Jag bad om ursäkt och ville naturligtvis inte störa de äldre paret och skulle just börja ställa om ljudet när hon bryskt avbryter mig och säger
-nu ringer du detta nummer, och jag går hem till mig!
Jag ringde numret och hon svarade efter ett par signaler
-så där, nu låter det betydligt lägre
Kunde inte låta bli att fundera vidare på saken, hur kunde hon genom denna övning höra att min ringsignal blev lägre, eller var det så att hon bara ville ha något att klaga på? Hur som helst, tanten blev jätte glad och varje gång jag mötte henne i trapphuset eller i tvättstugan berömde hon mig för att jag sänkt ringsignalen så att de inte längre stördes. Tänk vilken glädje jag unnande henne.

Nu har jag besök och ska avrunda, långt ifrån klar med mina tankar om denna enorma dam i liten förpackning.

Dagens hissning: Peter Lantoo, med en reaktionsförmåga snabbare än blixten, han räddade Wibax idag och han är helt klart seriens främste målvakt. Kunde inte låta bli utan skrev på Wibax sida i gästboken....vi av kvinnligt kön, konstaterade att åka bil med Peter Lantoo vore skoj, vilken reaktionsförmåga, vi skulle med gott samvete slappna av och bara åka med för en gångs skull. 
 
Dagens dissning: eftersmaken av lök, varför så gott för stunden, men ack så hemsk efteråt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0