Lindas pyssel, enkom för Åsor och Maxor!

"Lindas man tager vad man haver fågelmatmix"

Alla kanske inte har samma intresse vad gäller fåglar som jag råkar ha, jag tycker det är mysigt att äta frukost och samtidigt sitta och se på när småfåglarna äter sin mat utanför fönstret. Såg bilder på hur man kunde göra något super smarrigt åt pippisarna och samtidigt något dekorativt.  Nu när jag i stundens hetta kom på att jag skulle tillverka detta, så hade jag ju ingen terakottablomkruka,,, så jag tog en tom pepparkaksburk,,,, hmm, sen hade jag ju inga frön heller, tänk tänk tänk, de bör ju inte äta salt eller ris,,,aha, skorpor, havrefras och havregryn tillsammans med cocosfett, dett måste ju vara alla småfåglars dröm.
Blandade ihop allt och hällde det i den tomma burken, ställde allt i frysen....

nästa dag fredag,, Göran öppnar frysen och utbrister
- vad fan är detta?
Jag berättar lite stolt vad jag har tillverkat och ber dessutom snällt om en jätte spik, hade nämligen tänkt spika fast hela grejen på räcket....
-är du inte klok, det där vill väl ingen ha och det ser fördj.....ut!
måste erkänna att det såg faktiskt inte alls ut som jag hade tänkt mig, men jag tror att det ändå kan smaka gott.

image191

Kanske inte dekorativ,,,

Lördag morgon 8 december

Hade ställt klockan för att komma upp i tid, en seriesammandrag i Luleå väntade, men jag fick direkt problem, spelaren ifråga vägrade att kliva upp med förklaringen - mina ben fungerar inte, dom är trötta.
Efter många tjat och samtal gav jag upp och vi beslutade oss för att åka och kika på Jonte ändå, Robin fick stanna hemma ensam. Sagt och gjort, jag hamnade bakom ratten eftersom Göran hade firmafest igår, slirigt, halkigt och snöslask hela vägen gjorde att vi kom lite sent. Jonas gjorde några snygga räddningar, men blev sen sur på ett dommarbeslut och gav liksom upp, trots pepptalk från tränarstaben så trivdes han bättre i sin bittra outfit.

Hemma på eftermiddagen har jag bakat, brysselkakor, potatisbakelser, schackrutor och negerbollar.

Dagens dissning:    

Såg dessaa bilder och ställde mig frågan -kan detta vara bra för fötterna?
är det bekväma skor- ska det vara snyggt? eller är detta ens skor?

Dagens hissning: vanliga sköna, bekväma, hälsosamma skor
     

Kommentarer
Postat av: jenny

hahaha, du är så bäst, hoppas att ni har det bra..
kramar till er alla

2007-12-09 @ 07:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0