Olidlig längtan!

Denna julkalender, är det bara jag som tycker att de var bättre förr, eller kan det vara så att jag är för gammal? Sunes jul & Trolltider det anser jag var äkta vara vad gäller underhållning dagligen innan jul. Än idag tycker jag det är trevligt att sätta igång dvd:n och skratta åt Sune med familj. Trolltider väcker även den många gamla minnen och jag minns tydligt att jag önskade mig ett sånt där litet eget troll, som kunde bo i mitt dockskåp.

Nu är det bara några dagar kvar och längtan för barnen håller på att bli olidlig, men de är duktig på att låta klapparna ligga där jag lagt dem. Hugo har en önskan om att vi ska ge tomten gröt även denna jul och självklart ska han få det!

Har jobbat hela eftermiddagen och med trevliga kollegor går det såååå bra. Vi åt pizza till middag, glaserade barnens pepparkakor, spelat spel, sett lite tv och tiden bara rusade iväg. Jobbar samma lika imorgon, men sen blir jag ledig en vecka.

Dagens dissning: temperaturen, varför blir det kallat inne när det är varmt ute, varför går det inte att få en bra temeratur, antingen för varmt eller för kallt.

Dagens hissning: glädje, visst är det underbart med glada och positiva människor, själv njuter jag av att vara nära sådana människor, för det smittar liksom av sig. Gerd som jag har arbetat med ikväll är en sådan som alltid är trevlig och glad, hon ser möjligheter och inte tvärs om, hon är omtyckt av barnen och även av personal,,,, kort å gott: hon är toppen.

Mina söner sommaren 2002 i Ö-vik
image218

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0