Söndag 9 december

Så kom söndagen åter igen att infinna sig i våra liv, jag tror aldrig att jag vänjer mig, men det känns mer eller mindre trist. Nu längtar jag efter att känna den där äkta julkänslan, den kommer och går, tyvärr stannar den bara ett kort tag för att sen försvinna igen. Innebandy stod åter på schemat och idag var det div 4 med Jesse som hade derby mot Öjebyn, matchen hölls i Hortlax och för dig som inte suttit där på läktaren kan jag berätta att benen domnar efter några minuter, baken får en smak av hårt trä, det är trångt och hur du än vill kunna sträcka ut dina bort domnade ben så når du ett hopplöst resultat. Läktaren är hemsk, men annars är hallen helt oki. Öjebyn tog ledningen och det tog ett tag innan Wibax fick till ett mål, sen flöt det på bra och det rullade in fler mål. Men sen hände något, Wibax hade övertag av matchen, men lyckades inte sätta in något fler mål, vilket gjorde att det blev 4-4, vilket gav de båda lagen varstitt poäng i tabellen. USCH, Wibax hade behövt vinna.
Tror jag ska söka som tränare nästa år och cacha om lite inför matcher, jag som kan det där! Bra i målet Clas Dahlberg och på plan Vesslan, i Öjebyn var nr 23 helt överlägsen.

Vi passade på att handla innan vi åkte hem, vilket gjorde susen, det är tragiskt tråkigt att laga mat när kyskåpet är tomt eller rättare sagt : när det är ont om ingredienser.

Julgranen har kommit fram och ljuv musik hördes i bakgrunden när vi pyntade granen.

image193image194

image195

Barnen klädde den nästan helt själva och mamma Linda kunde låta bli att bry sig, beröm åt henne(mig!

Dagens dissning: våran Volvo, varför tycks det bara vara vår bil som krånglar, just nu är fjärrlåset trasigt, glappt till ena fram ljuset, och det klunkar mystiskt när man svänger skarpt.

Dagens hissning: julen, julmusik, julpynt men allt det där hade inte vart något utan en familj, så tack min familj för att jag får tillbringa ännu en jul med er.

        Lite julmys hemma hos oss i Munkanimage199

Kommentarer
Postat av: MaDeLiÑo

haha.. spännande :D

2007-12-09 @ 20:31:57
URL: http://madelino.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0