Lite till lördagen den 14e juli

snyft så vackert,, sitter här lite tårögd över firandet av våran 30åring på Soliden,, när Måns började sista sången - Isnt she lovley, då brast det och tårarna kom. Jag har ju alltid vart av den känsliga typen och jag minns när jag började storgråta när Lasse Berghagen fick Bastugubbarnas stipendium på 25000 i ett avsnitt på Allsång på Skansen,,, tror inte det har med åldern att göra utan mer att jag känner andras glädje och stolthet. Inget bra på Tv förens vid 23 och jag har tvätt på G, en diskmaskin som inte vill bli klar och en skurhink med käpp som bara väntar på att få arbeta, så ser min natt ut.

Om någon förälder läser detta..... Varför har man som förälder dåligt samvete över sina barn, man vill ständigt att de ska ha det roligt och man tror, att de bara har de, om man gör en massa aktiviteter hela tiden,,,,, jag mår dåligt över att jag inte hinner och har råd att göra en massa med dem,,, Varför är det så?

Barns citat
"Hur mycket du än försöker så kan du inte döpa katter."
"Då din mor är arg på din far, låt henne inte borsta ditt hår."
"Be aldrig din treåriga lillebror att hålla en tomat."
"Du kan inte tilltro hundar att vakta din mat."
"Att läsa vad folk skriver på parkbänkar kan lära dig mycket."
"Nys inte då någon håller på och klipper ditt hår."
"Valpar har dålig andedräkt även efter de har ätit en ask med halstabletter."
"Håll aldrig en katt då någon sätter på dammsugaren."
"Skolmat fastnar på väggar." "Du kan inte gömma en bit broccoli i ett glas med mjölk."
"Bär inte polkagrisrandiga trosor och vita shorts. Det spelar ingen roll hur söta trosorna är, gör det inte!"

Är det inte fantastiskt bra ord, väl värda att tänka på:)

och några till....
Futurum av "jag ger" är "jag tar".
Beståndsdelarna av talet är lungor och luft.
Invånarna i Moskva kallas Moskiter.
Vi föder inte upp silkesmaskar i USA, för vi får vårt silke från rayon. Han är en mycket större mask och ger mer silke.
En biprodukt av att föda upp nötkreatur är kalvar.
Ordet byxor är en ovanligt substantiv eftersom det är singular högst upp och plural längst ner.
Blodet cirkulerar i kroppen genom att rinna ner i ett ben och upp i det andra.
En person borde ta ett bad på sommaren, men inte så ofta på vintern.

hi hi hi.....nu ska jag ta tag i städandet,,//natti natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0