Ondag 4 juli

Vi blev en familj på hösten 2005, alltså inte 2004 som jag skrev tidigare.

Pust vad varmt, alla säger att jag inte ska klaga, men jag kan inte låta bli. Varför kan inte värmen komma med måtta? Har ialla fall idag fösökt ligga ute i solen och få lite färg, men det blir alldeles för varmt, så jag har ägnat dagen åt att skapa mig en blogg, det är än så länga jätte skoj att skriva, få se hur länge det håller i sig. Jag har bara inte riktigt förstått mig på hur detta funkar, men man lär sig väl förhoppningsvis snart. Göran har kommit hem för dagen och vi har precis ätit middag, nu håller han på att göra sig en matlåda inför morgon dagen arbete, jag kan höra hur han är lite smått irriterad när potatisen går sönder vid skalningen, men nu verkar han ha fått ihop en rejäl portion. Varken mina eller Görans barn är här nu i veckan, Jens och Jonas är hos sin mamma och mina barn Robin och Hugo är med sin pappa i Klöverträsk och badar hos Ludvig. Vi ska nog inte göra särskilt mycket idag, om jag får gissa så lägger sig göran snart ner i soffan och ser på Al Bundy på 6an, ett litet måste efter jobbet.
Själv ska jag arbeta i natt och jag har startat ett nytt liv, en liten parentes bara, jag går nämligen från jobbet på morgon och ändå hem, fast benen vill vika sig efter en 10 timmars arbetsnatt, men jag har insett att jag har dåligt flås och måste ta tag i det hela.

På lördag har vi släktträff i Sjulsmark och det blir spännande, alla verkar oftast känna igen mig och jag vet sällan vem någon är. Jag har förvarnat barnen att det blir nog måna kramar och nyp i kinden när alla ska säga att "men så stor du har blivit", men jag längtar efter att få träffa mina kusiner som jag träffar allt för sällan. Sen har jag min favorit Thore, och han vet jag kommer... vi ses!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Nu har jag en länk från min blogg till din och jag har uppmanat alla mina läsare att titta in hos dig;-)

2007-07-04 @ 23:51:04
URL: http://csomicissi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0