Onsdag den 25 juli

En ganska hektisk dag, jag och Hugo startade våran dag kl åtta för en snabb visit till Älvsbyn, vi var tillbaka i Piteå före tio och väckte då sjusovarna Jens & Robin. Jag insåg ganska snabbt att jag inte skulle orka tillbringa en hel dag hemma inne med grabbarna grus, så jag bestämde att vi skulle åka till Luleå för lite inköp. Frukosten var avklarad på några minuter och med tre munter gökar styrde jag volvon med Lueå Storheden.
Inhandlingen blev två stycken sia magneter, deras nya badgummor med mulliga former,, på lindex tre par kallingar åt Robin, ett linne för 29:- åt Hugo, Hugo köpte sig "guldiga fejk foppaskor" gissa om han är mer än nöjd och vi fyndade dessutom sådana där märken som man smyckar skorna med a´10:-.
Willys blev affären där vi gjorde av med mest pengar och sen ville vi alla bara hem.

Jens åkte och tränade på Step In, Robin byggde lego och Hugo har lekt och själv somnade jag gott. Vaknade när Göran kom hem. Kassler och ris stod på menyn i dag och Göran lyckas himla bra med den maträtten, så han fick stå vid spisen. Upptäckte sen varför jag är så trött och sliten, har feber från förra veckan kvar i kroppen. Tog två alvedon och vilade lite till. Efter middagen åkte Jens & Robin moppe in till tivolit som har kommit till stan för Piteå dansar & ler. Vid sju snåret åkte vi in med Hugo så att han också skulle få åka lite. Jonte var där med Ingela och han åkte med barnen både bilar å larven, Hugo höll händerna för ögonen och hans leende lyste upp hela tivolit, en succe´. Lotter och annat som man inte vinner på slösade vi pengar på, Hugo köpte sig en helium ballong, en jätte dinosaurie och av ögonen att döma är nog detta en av hans bästa dagar detta år.

Nu är vi hemma, slappar i soffan och väntar på att tiden ska bli rätt för att lägga sig. Imorgon ska vi städa och baka, kanske fel att skriva vi, menar jag. Antar att det kommer gäster hit på fredag och är sugna på både tårta och fika.

image23Välkomna alla som vill, jag bjuder på tårta på fredag// vi hörs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0