Tisdag 17 juli

ja, vad ska man säga om denna dag, snoret rinner, ögonen likaså, halsen värker och hostan gör ont. Jag är lite små krasslig med andra ord! Inte sängliggandes tack å lov.

Igår gick det ej att komma in på bloggen och skriva något, så jag skriver en snabbis för gårdagen med...
Robin var med jonte hela dagen, de bar ved hos Pillan med familj, badade på pottan( ett badställe någonstans inom komunen) han ville inte alls hem när vi hämtade hem honom efter halv nio, ett bra tecken på att de haft det roligt.
Själva var vi först i pappa & Ingers stuga, där åt vi god mat från restaurang Ängeln, efter det badade Hugo och tvättade våra foppaskor, värmen försvann och det kom åska och regn. På eftermiddagen åkte vi till Hortlax för ett besök hos Johan & Helena, däär fick vi kaffe, dricka och fika. Hugo var väldigt nöjd för Johan ägnade en massa tid åt honom, så nu ligger Johan rejält på+. Helena visade mig deras nyinköpta möbler från Ikea,,,och wow så fint. Jag blev riktigt sjuk om sådana möbler jag med, börjar bli lite less furu. Hon hade gjort en väldigt trevlig läshörna som jag gärna skulle kunna tänka mig att tillbringa många timmar i tillsammans med bra litteratur.
Hemma sen igen såg vi i vanlig ordning Csi, det var ju måndag och reprisen av Bones.
Göran har varit lite bättre idag med bältrosen och aptiten har absolut kommit tillbaka. Ingen av oss kunde däremot somna, det var för varmt!

Nu till denna dag, varmt vid uppvaknandet, varmt vid frukost och jätte varmt på väg till Påle för att titta till stugan och klippa gräset. Göran gjorde ett enormt svettpass som kilppte hela gräsmattan själv där, och det var inte lite högt gräs/hö. Jag & Hugo vi drack vatten och dricka och svettades av att se på när Göran slet.
När vi kom hem så tod jag alvedon och somnade, sen ringde Jonte och ville komma. Robin och han lekte och spelade xbox och hade det jätte trevligt ihop. Hugo hade desto tråkigare, han vill så gärna vara med de stora grabbarna, men det blir fel och dom vill heslt inte att han ska vara i samma hus ens. Men Edvin, en grannpojke lite längre bort på området kom som en räddande ängel och de slutade med att Hugo fick följa honom hem en snabbis. Sen har vi, jag och han kikat på internet på leksaker och det bästa av allt Markoolio på Skansen,,, han är för skön, han är en äkta artist som kanske inte alltid har det bästa låtarna, men han har en utstrålning som klår de mesta och han får verkligen med publiken i allsången.
Sen kom ödet, inget på tv att se, varför sänds det mest bara skit på Tv?
Nu ska jag i säng och krya på mig och drömma om Turkiet, jag längtar massor nu. Tusen tack Maggan & Hasse för denna möjlighet för mig och min fina familj, vi ser fram emot detta allihopa.
Regnet det bara öser ner,,, tralla lalala
Vi hörs//linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0