16 oktober

image118
Idag har vi pratat lite om hösten i klassen och att löven faller till marken, men vi kom fram till att det är många vackra färger och snart jul, det sist nämnda längtar barnen efter. Vi tillverkade löv i två olika modeller och alla barnen arbetade hårt, en del hann göra ett löv att ta hem också. Nu hänger det så fint ner från taket i klassrummet. 
Jag åkte hem tidigare idag, för min handledare var på föreläsning och de andra lärarkandidaterna åkte också hem efter sista lektionen.  Det kändes skönt att komma hem och ta tag i det som bör göras här hemma om vi inte vill "damma inne", vi har även hunnit rå om varandra i familjen ett bra tag innan träningar och utvecklingssamtal drog igång. Till middag åt vi Görans special köttfärssås och spagetti, en riktig höjdare och en säker maträtt om man vill att alla ska äta sig mätta. Jag och Hugo blev sen ensamma, vi har städat lite i hans rum, sjungt om Pelle Jöns och Trulle, målat och sett Bollibompa. Robin har vart på badet och var helt knäckte efter hemkomsten, han somnade redan halv9. Göran kom hem med goda nyheter från Jonas utvecklingssamtal och vi hoppas verkligen att det blir som det har sagts.

Dagens dissning: går oavkortat till mjölkpaket vars flik vägrar öppna sig, och det blir ensån där alldeles för stor öppning, som gör att man spiller hur man än häller.

Dagens hissning: känslan av lycka, menar att känna sig lycklig och glad inombords. Jag har inga pengar, inget jobb, jag har lätt för att bli sjuk m.m.m. men jag har ändå det där som gör mig så lycklig, jag har en familj som älskar mig för den jag är, och det känns så bra.

Nu ska vi hoppa i säng,,,,eller var det hoppa i sängen;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0