Fantastiska fredag, 26 oktober

Vilken härlig dag, vackert ute, en lärorik dag på Norrbyskolan, en sovtur i bilen på väg till Älvsbyn med mina barn, jag sov visst hela hemvägen också och nu sitter jag här nyduschad och sugen på helg. Kvällen är planerad in i minsta detalj, 20.00 Idol..... 21.30 Criminal Minds..... efter det Nya Beck I guds namn, sen antar jag att vi ska sova. Jag börjar redan kl 12.00 imorgon och arbetar till 22.00, så vi ska sova in i det sista.

Har tänk idag också, vilka härliga funderingar barnen har, att detta med bondgården kunde ge så många tankar hos barnen, ex vars sitter margarinet i kon? kallas köttet för "kyckling" när det kommer från kon? De är väldigt intresserade och jag skickade hem en lapp där det stod vad djurfamiljerna heter, mamma sugga, pappa galt osv, tanken med den är att de ska kika på den under lovet och förhoppningsvis kunna "familjerna" efter lovet. Min och tjejernas hemlighet går jätte bra, de är väldigt ivriga och påhittiga, det kommer att bli jätte bra.

Dagens dissning: Moderaterna med Reinfeldt i spetsen,,,,, vars är all nya jobb och allt annat som skulle bli så bra. Jag längtar efter gammal hederlig politik med sossarna i spetsen, punkt slut.

Dagens hissning: Tradera, ett nöja man inte alls har tid för, och ändå kan man sitta hur länge som helst och kika på auktioner, söka sånt man bara måste ha till en billig penning, jag har fyndat gamla skolböcker och läromedel från sekelskiftet 1800-1900-tal och jag hittar även sånt som säljs på marknaden idag, vad gäller märkesvaror som ex kosmetika för mer än halva priset( nya produker). Minnet från ungdomen poppar också upp när man ser filmstjärnor, brevpapper m.m

image109

Nu ska vi se tv och frossa i chips med dip,,,,,, MUMS!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0