Hela jag är som en synonym!

Idag är dagen då jag kommit till insikt om en hel del, inte bara om mig själv utan också om synonymer. Vi börjar dagen med klädval hemma på morgon, allt är för snävt, trångt, litet. Mitt hår var fluffit, fylligt, fladdrande. Gröten som jag äter för att eventuellt kunna gå ner i vikt smakade hemskt, rysligt, förfärligt. Barnen var trötta, sömniga, matta.
sen kan jag hålla på så där resten av dagen, men det blir så tradigt, upprepande och repeterande=)

Skoldagen gick bra, vi har tillverkat får, lekt en lek som jag inte alls hade lek förr, den heter visst kurragömma med vink,,,, jag var,,, mest hela tiden tills en kille tyckte synd om mig och erbjöd sig att byta. Barnen har också räknat och jag fick se en så fiffig räknemaskin, som hade +tal innuti, barnen greppade förklaringen och jobbade på bra med växling av olika valörer och summor.

Jag smet iväg på Pbu för att få tala själv utan son, och det kändes jätte bra, jag fick stöd i mitt sätt att tänka och jag ska fortsätta i den linjen.

När jag kom hem hade Göran lagat mat, potatis, korv och stekta ägg, en god middag och framför allt bekväm, det vara bara för mig att sätta mig ner vid ett dukat bord. Jag snabb gjorde sen en annanaspaj som jag tänkte ta med och bjuda på imorgon, om det finns något kvar då? jo, jag håller ju igen=(

Innebandy och föräldramöte har hägrat ikväll och nu bloggar jag, ett litet behov som jag har skapat.

Dagens dissning:  alla andra som är som mig, tävlingsinriktade vid trafikljusen, jag har ett dumt måste och det är att vinna och komma iväg snabbast vid rödljusen, och idag losade jag trots att jag låg på både koppling och växelspak, hmmm, ska ta igen det sen. Jag vill vinna!

Dagens hissning:  chips, det spröda knastret och kryddsmaken man känner när man stoppar ett pepparchips i munnen och bara njuter, varje tugga är obeskrivligt god och så snart man svalt ett tar man nästa, å nästa och tyvärr blir påsen tom. Men det är gott och underbart så länge det varar

image117



Reklam för boken som jag medverkat i.

Livsviktig bok släpps på bokmässan

De livsviktiga

Läs mer:

"De livsviktiga" är berättelser om lärare som har förändrat sina elevers liv.

Författaren och frilansjournalisten Katarina Bjärvall och fotografen Robert Blombäck har träffat lärare runt om i Sverige och några av deras elever för att ta reda på vad som gör en lärare riktigt bra. I boken De livsviktiga - berättelser om lärare får vi möta åtta lärare från olika platser i landet. Det råder ingen tvekan om att lärarna är betydelsefulla när man läser de vuxna elevernas berättelser om hur deras engagerade lärare påverkade, och fortfarande påverkar dem.


Kommentarer
Postat av: erica lövgren

Tittar in, hälsar på, ser, kollar, kikar, ögnar, synar, GILLAR! Du är guld. Får jag behålla dig för alltid?!

2007-10-15 @ 21:54:42
URL: http://klassiskt.blogspot.com
Postat av: jag själv!

ja men jätte gärna, absolut. himla trevlig ide, tror du rektor Göran går med på det=)

2007-10-15 @ 22:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0