Livet leker,, fast det är måndag?

Alltså, jag är såååå himla nöjd, detta med skolan är verkligen toppen för mig, jag känner att jag trivs med mitt kommande yrke, åh wow. Idag har jag satt upp ett spindelnät på väggen, barnen ska få tillverka läskiga spindlar som vi ska sätta upp, sen ska vi fixa in en liten gren så att barnens kommande verk, fladdermöss och spöken kan hänga och dingla. Jag tycker det är underbart att få se dessa små liv med sax och papper i handen och sen se att de verkligen är stolta med sina verk, uppmuntra och stötta och hjälpa lite då och då är allt som behövs för att de ska känna att de lyckas. Av egna erfarenheter är det viktigt att få känna att man lyckas, beröm och peppning är något som vi, inte bara elever och lärare måste bli bättre på, utan alla vi,, runt om i världen - tänk noga efter, när berömde du någon senast, behöver inte vara något märkvärdigt... uppmaning : beröm mera!

Bland snorpapper och kraxningar så har jag överlevt dagen, och jag orkar med säkerhet också med morgondagen, då ska vi pyssla ännu mera, både med papper men också med ord, alliteration står på schemat.

Denna dag har bara runnit iväg, men vi har hunnit med innebandy för Robin och kvällsfika på det, nu ligger barnen och förhoppningsvis så sover de snart.

Till dig Jenny, jo vi håller på att ha en liten kyrkogård med " bra att ha sen saker" och " ev bra att kanske ha någongång saker" och "reservdelssaker",,,, vi måste snart anlägga en större lokal för sparat skräp!

Till dig Erica, japp jag gillar särskrivningar, och hade inte alls hört den om gratis påsättning=)  ha ha TACK!

Till dig Mariakoden, jag är piggare och tack för de du skrev om min sida, dessvärre vill jag ju byta ut matbilderna, men kan inte=(, men färgerna föll mig i smaken och själva layouten.

Mina tankar ,, kan ibland bli djupa, men också på snudd till ytliga, idag har jag nämligen funderat kring smink. Är det verkligen så att man kan sminka sig till en snyggare look, isådana fall hur? Kan man verkligen trixa med make up så att man kan ändra utseendet? Jag fattar inte, men å andra sidan ska de ju finnas krämer som gör en smalare, krämer som tar bort rynkor, krämer mot finnar & jordgubbskräm mitt i allt, vilken som enligt mig är den enda krämen som verkligen fyller sin funktion, den mättar.

Vänskap är också ett ord som jag ofta tänker på. Friends are angels on earth. En pojke i klassen pratade med några andra barn och berättade för dem - jag skulle inte leva utan mina vänner. Himla klokt av en åtta åring att tänka så. Vad vore man utan sina vänner?

En vän är någon man delar sin tystnad med.
~ Okänd ~

Vännen öppnar den dörr som jag ville öppna.
~ Francesco Alberoni ~

En vän är någon jag kan anförtro mitt innersta till.
~ Okänd ~

En vän är en människa i vars närvaro man törs vara sig själv.
~ Crane ~

Enklaste sättet att vara en vän är att vara en.
~ Emerson ~

Nu till dagens dissning: de som bara suger musten ur en utan att ge minsta lilla tillbaka,,,, jo det är jag Linda som säger så idag. Jag brukar inte komma med sådana ord, men nu känner jag att det var tvunget att komma ut. Somliga bara babblar på om sitt och har inte ens mage att lyssna tillbaka, inte ens om de ställt en fråga och väntar på svar har de tid att lyssna.... blääää

Dagens hissning: kärlek, jag tycker om att vara kär, en pirrig sockerdricks bubblande känsla som sprider sig lite här och där, och snuddar man vid sin kärastes hud så kan man känna elektriska stötar,,,, jo, jag är kär,,, länge leve kärleken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0