Livliga Linda ligger listigt lutande .....

Idag har jag tillverkat små laminerade ark med djur på, till varje djur finns en alliteration och jag är rätt nöjd med mitt verk. Men just nu så ska allt jag skriver starta på samma bokstav, ett men efter arbetet med korten...

Många grattis kramar till Johan som fyller 39 år idag   HIPP HIPP HURRA

Många bäcker små, så brukar det väl heta, men i mitt fall är det många forsar stora har bidragit till att jag just ikväll kände mig extra glad åt att få vara ensam hemma ett tag, inte riktigt ensam, Hugo sover, Göran, Jens och Robin har innebandy. Just nu har jag en otrolig huvudvärk och jag behöver tystnad, barnen på skolan och här hemma är uppe i varv och det behövs verkligen ett höstlov.

Har inte så mycket att skriva om idag, men några tankar har jag hunnit med=)

1. Hur kan det komma sig att en alvedon letar reda på just det stället ikroppen som värker?
2. Är det normalt att längta efter doften av bensin,,,, låter ju förfärligt,,, är jag på väg att bli en sniffare??
3. Kan man lagligt få ta med barn hem från skolan och gärna behålla dem?
4. Vad är det som smakar så gott i vitlök, när den stinker på doften,,,, allt som är gott brukar ju oftast lukta frestande också,,,, men vitlök och surströmming är undantag.
5. Kan man lära sig att tycka om sport, eller att sporta själv? och om svaret är ja,,, HUR??

image123

Dagens dissning: kablar, här i vårat hem har vi kablar kors och tvärs, hit och dit, under och över, dammiga, överblivna, onödiga, och det ligger längs lister, man vet inte vilken som går vars, vilka som används, ,,,, varför så många kablar, lever vi i en tekniskt beroende värld?

Dagens hissning: Den som drömmer på dagen vet mycket, som undgår den som bara drömmer på natten. Edgar Allan Poe.  Skriver inget mer, tycker att de orden säger allt

Nu ska jag gå,,, och kurera mitt huvud//

Kommentarer
Postat av: Bästsvågern

Hej.

Tack til hela familjen Bäcklinin i Munkan för uppvaktningen på min födelsedag. Nu sätter jag full fart mot 40 medans min bror kör i sakta mak mot 50.

2007-10-19 @ 07:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0