Onsdag 24 oktober


Då tar jag det hela från börja, har ju vart lite små krasslig ett par dagar, men absolut inte så sjuk att jag har vart tvungen att bara ligga, men inatt då bröt det hela ut ordentligen, tydligen finns det förrätter och varmrätter och efterätter inom sjukhus termer också, inför bryta ut sjuk - sjuk - tillfrisknandet. Är i nuläget då alltså mitt i det sjuka, hostar och nyser, det rinner från ögonen och skallen är upphäng i två tunna vajrar som turas om att dra hjärnan åt varsitt håll, det känns skit skumt! En dag i soffans tecken, har väckt mig själv flera gånger av väldigt fasliga oljud,,,likt snarkningar där man sväljer tungan halvvägs innan man chockat vaknar upp. Göran har packat och donat med kött som vi fått av Svenne och sen har han rådfrågat mig om vad som är vad,,,, ni som känner mig sedan tidigare VET att jag inte alls efter 33 år vet vad som är vad utan jag hittar på lite namn som det ser ut att kunna vara, ex skinka(hmm men om det är från ett får), grytbitar fick vi gott om liksom kotletter, vet man inte så skriver man bara "kött" kort och gott.

Barnen har tack och lov roat sig hyfsat och vid 5 snåret bankade det kraftigt på dörren, det var Ingela som kom med Jonte, hon skulle på ett möte och han ville vara här. Jag har mest legat och lyssnat på deras tankar kring liv och lek, spel och chips och sånt som är viktigt i deras ålder. Sen fikade vi bullar och kex. Hugo har nu lagt sig och Jonas åkte precis, Robin har på något sätt förenat sig med sitt xbox och jag ska på ett tag göra ett försök att operera isär dem.


Tankar för en 33 åring!

När man ligger och faktiskt inte alls orkar göra något då får man en faslig längtan efter att få: vattna blommorna, sätta upp en tavellist, byta gardinerna i tv-rummet, byta garderob klart och få allt i sin ordning, såg även att golvet verkligen behöver skuras och somliga delar av huset ( alla) behöver få känna på dammtrasan lite.... är det för att man bara ligger där som man ser och kommer på allt och sen varför man vill åtgärda det genast,, tror jag beror på att man innerst inne redan vet att "jag orkar inte, är ju sjuk", och då slipper man få dåligt samvete...

Detta här med kalorier och motivation
image102

kunde inte sagt det bättre själv, jag är ständigt sugen och hugrig,,,,

Jag änner redan nu att jag blir hemma imorgon med,  men ska satsa på fredag, då ska vi fortsätta med våran bondgård och jag hoppas på att få med mig mera härliga kommentarer och tankar som tänks högt hem över helgen.

Dagens dissning: räkningar, nu kommer de tätt bara för att man snart ska få lön,, glädjedöd, man hinner inte mer än få pengar så ska de iväg igen.

Dagens hissning: kramar, varma goa kramar, Hugo tycker om att kramas och det är en härlig känsla, min lilla son som gärna lägger sina smått kletiga händer runt min hals och jag hör hans snorflås i mitt öra, gossigare kan det inte bli. Robin är för stor för att ge mamma kramar, men då och då tjuv tar jag mig en...Jens kommer inte heller med kramar, men av Jonas kan jag spontant få en lite då och då.
Görans kramar går inte att beskriva med ord, men ordet underbar säger mycket. Men en sak med kramar är att jag inte alls tycker om alla sortens kramar, det får inte vara någon som jag inte riktigt känner, då känns det som att det inkräktar på mitt område, sen kramar från de som man innerst inne vet inte alls tycker om en, de känns falska och osköna.. men en kram från en vän känns aldrig fel.


image103


BARNS SMÅ FUNDERINGAR

  • Förr i tiden var folk uppdelade i raser - de fina och de ofina. De fina var rika och hade råd med schampo och hårgele, medan de ofinare fick nöja sig med loppor och löss.

  • Förr i tiden var de inte så bortskämda. De hade inga lekar eller soffkuddar eller mariekex. Istället hade de mera gråa saker som inte var farliga för naturen.

  • Jag tror folk var lyckligare förr i tiden. I alla fall såg det så ut. Idag blir barnen tvingade att skratta och se glada ut.

  • Förr i världen var tandläkaren en farlig person. Han använde järntänger och drog ut tänder överallt. Till och med visdomständerna drog han ut. Därför visste inte folk så mycket på den tiden.

  • När man gifte sig förr i tiden var det för att staten sa det och prästerna tyckte det var bäst. Idag kan man slå sig ihop med den ena sambon efter den andra utan att staten säger mu eller bä.

  • Förr i tiden fick pappan inte lov att föda barn. De tyckte att det var omusikaliskt. Men idag är det vanligt att mamman och pappan föder barnet tillsammans.

  • När man gifter sig spelar organismen en sorgmarsch medan bruden går mot mannen.

  • Man måste inte gifta sig i kyrkan. Man kan gifta sig på socialkontoret. Eller så kan man flytta ihop utan att tala om det för någon. Det viktigaste är att man vet det själv.





 


Kommentarer
Postat av: jenny

krya på dej

2007-10-25 @ 17:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0