"erfarenhet är en förstådd iakttagelse"

dagen började bra, båda barnen var positiva inför dagens skola, vilket måste betyda att gårdagen mer än bra. Robins taxi kom vid 8.05 och det var en väldigt, för att inte säga en super stolt mamma som vinkade adjö. Hugo cyklade och kunde inte begripa hur sakta jag egentligen går, men vi hann fram i tid. Göran som hade arbetat till 01 under natten, kunde inte sova på morgonen, något som han annars brukar kunna rätt bra, vilket säkert kommer att yttra sig med diverse gäspningar under kvällens arbete. De ska dessutom arbeta övertid ti-to natt + söndag, ett av projekten ska vara levererade v45 och de måste hinna i tid.

Idag har jag tagit itu med skolan igen, en läxa vi ska redovisa på måndag, vi ska gestalta hur vår sommar varit i tre olika bilder, bilderna får vi tillverka/göra i valfritt material. Jag har fotat och förstorat en sten  havet, vattnet slår mot stenen och det är både lugnt och "vilt" runt stenen. Tänkte att den ska symbolisera min sommar som upp och ner, lugnt och stormigt. Nu ska jag bara komma på två bilder till och de ska få symbolisera kärlek och solsken.








" En av hemligheterna med livet är att kunna förvandla stötestenar till stenar att kliva på".

" Livet är som att surfa, upp & ned på vågorna. Ibland faller man av brädan & måste kravla sig upp igen".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0