Tryggare kan ingen vara



Tryggare kan ingen vara,
Än Guds lilla barnaskara,
Stjärnan ej på himlafästet,
Fågeln ej i kända nästet.


Nu är våran lilla Edwin begravd i minneslunden i Hortlax. Besöket i lunden var jobbig, men vi kände också att nu är allt klart, nu kan han vila i frid och minnet av honom har vi kvar i våra hjärtan.

                          

Gode Gud, jag vet att du älskar alla, men då har du aldrig mött min syster. (Anton, 8 år)

Kära Gud, min mamma är väldigt religiös. Hon går till kyrkan varje vecka för att spela bingo, även om hon är förkyld. (Annette, 9 år)

Kära Gud, jag tror att det skulle komma mycket mer folk till din kyrka om du flyttade den till Disneyland. (Lena, 9 år)

Kära Gud, finns det några djävlar på jorden? Jag tror nämligen att det finns några i min klass. (Carla, 10 år)

I stället för att låta människor dö så du måste göra nya, varför behåller du inte dom du redan har? (Jenny, 7 år)

Snälla farbror Gud. Kan du visa mig hur man får bort målarfärg? (Hans, 6 år)

Kära Gud. Menade du verkligen att giraffer skulle se ut så där eller var det en olycka? (Maria, 6 år)


Kommentarer
Postat av: Jenny Berggren

Verkar vara en fin kyrkogård.. Tänker på er!

Kram

2008-09-02 @ 11:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0