Tjingeling

låter ganska så klämtjäckt så här mitt i natten, själv känner jag mig dock inte alls klämkäck. Jag är trött, lagom små sur, less, hungrig, tittar på klockan ytterligare en gång,,,,, nä den är inte ens 03.00,,,pust 5 timmar kvar,,,, sen hem och sova.
Arbetar natt, inatt å imorgon, behöver alla stackars slantar nu när maken blev av med sitt jobb, liksom många andra stackars svenskar blivit.
Varför ska de vara så, varför är det färre jobb men fler människor, tänker mig att fler människor= fler arbeten,,,,, eller är arbetarna så pass efektiva idag att de ensam gör lika bra arbete som 4 st gjorde för massor av år sedan??

Jag känner mig små sur över att ha gått massvis med år på universitet utan att ens vara i närheten av ett "fast" arbete, tänkte att lärare behövs det alltid, för det kommer ständigt nya elever. men tydligen är eleverna idag så pass duktiga att det behövs färre lärare i våra skolor.

Hungrig är jag också,,,, bara för att jag vet att jag inte kan äta nu.

Less på att vara fattig och utan jobb. Fast det är ju inte sant, har ju jobb, ganska mycket egentligen, men bara som vikarie.

Mitt liv på Strömbacka hoppas jag bara har börjat,,, det är där jag hör hemma, jag stor trivs!

Längtar hem till mitt hus, mitt sovrum och min sänghalva,,,, å min Göran;)

Kommentarer
Postat av: Jenny B

Känner med dig!

Ogillar skarpt att jobba natt.

Jag är också trött på att vara fattig. Vet inte hur det ska gå med jobb. Jag har tur för jag är rörlig. Jag kommer ju att ta mig söderut och söka lyckan i dessa ekonomikris-tider i framtiden.

Kram!

2008-12-06 @ 15:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0