28 januari och ytterligare en dag har passerat!

En härlig dag, sett ur ett vinterperspektiv, snön ligger mjuk, inte för varmt eller kallt, helt perfekt vinterväder.  Dessa måndagar när Jens & Jonas åker till sin mamma känns alltför trista, men de måste ju vara så: att de får vara där lika mycket som här. Jag ser  på Göran att det är tufft att lämna pojkarna och jag vet av egna erfarenheter att minsta minut utan barnen gör att man känner en saknad.

När man separerar är det inte ens barn man väljer bort, det får man inte glömma!
Att separera är inget man medvetet vill göra för att skada någon, men i många fall är det en skada att fortsätta leva ihop i ett dåligt förhållande. Idag har jag talat med mina barns pappa och jag inser varje gång hur tacksam jag är för den tiden vi hade tillsammans och att vi gick skilda vägar som vänner. Vi tycker inte alltid lika, men man får ge och ta precis som i det verkliga livet, mina barn älskar sin pappa och det tänker jag låta dem fortsätta göra. När man väljer att skaffa barn tänker man att "inte ska vårt förhållande ta slut, vi har det så bra", även jag/vi har tänkt så, men ändå blev det som det blev. Vi separerade år 2004 på våren och att fatta de besluten är det svåraste valet jag gjort i mitt liv, ett val som jag vet nu blev rätt för både mig och honom.

Nu till denna dag och vi hoppar några tankar.........................

Göran har vart hos Doktorerna H i Luleå, han kom hem med goda nyheter, fläckarna är inget farligt bara pigment förändringar och eksem. Tack gode gud.

Hugo har sett en bild av Rosa Pantern där det kommer små hjärtan från hans huvud när han får en puss,,,,, Hugo har därför övat på mig och förstår inte varför det inte kommer ut något från mitt huvud,,, en tanke var mitt hår.

Robin har vilat upp sig på sitt rum hela eftermiddagen, träningen ikväll gick bra för honom och nu hoppas jag bara på att han snart ska kunna somna.

Själv har jag sett Outsider och dagens handling var Pony Play, något jag snabbt insåg inte var ämnat för mig. Men tanken på att det finns så många olika varianter på att ha "sex" är rätt intressant. Men detta sätt hade jag absolut aldrig hört talas om och udda är nog rätta namnet.

Dagens dissning: Carolina Gynning som i en intervju säger " man måste sluta i tid med kokain och droger, annars blir man ful"..... Men din dumma sak, man ska ju för f inte ens börja. Artikeln finns i förra veckans hänt extra och jag blir så arg när jag tänker på den.

Dagens hissning: blodapelsiner,, mums, kan äta hur många som helst, hur länge som helst. De är dessutom lätta att skala nu.
           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0