Året som just passerat!

Ett år av många skratt, tårar och kramar har nu passerat och när jag blickar tillbaka så önskar jag att år 2008 blir minst lika bra, om inte aningens bättre. Januari började med 12 års kalas för Jonte och ett stort kalas för MIN PAPPA som blev 62, sen en operation i svalget för Robin.Max fyller 1 år. Söndagen den 28 Januari föddes det en liten grabb i London, han fick namnet Oliver. Februari passerade nästan obemärkt, men några födelsedagar firade vi dock, Inger 60 och David 29. Mars kom lika snabbt & Hasse blev 60, han firade sin födelsedag med kära hustrun på Thailand,,,, sen kom Görans 40 års dag, den firades i dagarna två och det tog nog minst en vecka att återställa kroppen för en nybliven 40årig karl. Även min mamma passade på att fylla år och hon blev 54, bjöd henne med på en oförglömlig teater där mannen i i huvudrollen sprang naken runt på scenen de sista minutrarna, vilket gjorde att vi brast ut i skratt och lämnade salongen. Har än idag ej kommit på själva handlingen och lär nog aldrig göra det heller. Mars var också månaden då jag insåg min stora talang som teaterapa, trodde aldrig i livet att jag skulle vara sååå himla bra och hade aldrig vågat drömma att jag Linda Bäcklin skulle sjunga solo inför publik och vågra uppträda... nope, det var bortom mina drömmars mål, men jag gjorde det, klarade det och självförtroendet höjdes flera snäpp.

April anlände och barnen tillbringade mesta tiden i fjällen. Göran fick anställning hos Lindbäscks bygg. Födelsedagsbarn Hanna 31, Rebecca 10, Monica 35, Ellen 4, Isac 4, Sven-erik 63 och hoppas vi ej glömt någon, tänk att så många ska fylla år i april. Den 8 firade vi 1 års bröllopsdag och gjorde just inget mer. Hugo åker Tjärnloppet på skidor och mamma Linda inser att sonen inte blir någon ny Gunde. Maj kom och Hugo blev 5 och detta firades med ett piratkalas, snön smälte bort och grillen kom fram. Terminen började nå sitt slut och vi såg framemot ett härligt sommarlov. Även gräsklipparen körde sin första tur över gräsmattan. Stora planer och visioner om att bo större delen av sommaren stugan fanns också(men nu med facit i hand så blev det ca 2 hela nätter,,,bara).

Juni, examen, sommar, värme, sol och två nya familjemedlemmar, Doris & Gulli, två små pigga damer(marsvin). Sommararbete för mig & Jens, midsommar i Marfar & Ingers stuga god mat och trevligt sällskap, Alle 17 & Nick 34 & Hilda 3. Hugo lär sig att cykla utan stödhjul. Juli, Piteå summer games och nattjobb, Piteå dansar, ler och nattjobb. Släktträff med mat och prat. Jenny 30, Gunnar 5 & Jag fyller 33, får ett playstation. Augusti. ledig och en helt underbar Turkiet resa, vi badade, mamma Linda insåg att sonen Hugo kan bli en ny Anna Lindberg, han hoppade i alla möjliga vinklar ner i poolen, (vilket är mer än hans mamma vågat under hela hennes 33 år långa liv.) Maten är ett minne också, värmen inte att glömma och affärerna där allt gick ut på att pruta. Är evigt tacksam Görans föräldrar för denna möjlighet och upplevelse. Skolstart och csn. Helena blir 34 & Peter fyller 36. September,,, vackra färger i vår natur och en å annan regnskur, sista terminen börjar och jag inser kanske för första gången att jag snart är klar pedagog, det jag har drömt om sen barnsben. Robin blir 11 och hade pizza & dvdkväll med sina närmaste vänner.

Oktober, Göran har tagit sin sista snus,, ska nu göra ett livslångt uppehåll hoppas jag. Elliot fyller 2,moster Elin 15 & farbror Johan 39. Praktik i Hortlax på Norrbyskolan med en unikpedagog och härliga elever. November och lite snö med tö, en diagnos gör att vi kan pusta ut, asperger. Många dörrar och möjligheter finns nu helt plötsligt att få. Jens fyller 16, Lisa 3 & Sara 31. December med tomtar i massupplag, julklappar, julbak, julmat och vacker Lucia, Maggan fyller 60 firar dagen i London,,,, Ett examensarbete som ger magont och lite sömn. En liten söt Martin kommer ut. Maggan & Hasse flyttar in i 2an och Hanna med familj inakorderas hos Johan & Helena. Julafton kom, upplevdes och kommer att saknas, men det är bara ett år kvar till nästa jul.... men men,,, juldagen hos pappa & Inger glömmer jag aldrig heller.

Årets lättnad: Robins diagnos
Årets smile: Åsa, ständigt samma varma leende
Årets gruvning: Jonte "åkless" redan i Norrfjärden och då hade vi oväntat i ca två timmar innan vi fick starta vår flygning till turkiet,,men han fixade resan oväntat bra.
Årets hopp: Wibax serieledare just nu, kanske får de gå upp till div ett igen.
Årets vän. Sara, som alltid finns där, tack för att du finns!
Årets tyngsta: Görans viktuppgång efter "sluteriet" med snus.
Årets blogg: http://www.klassiskt.blogspot.com/
Årets flört: Jens tappra flörtfösök som nu verkar börja ta fart.


Arbetade hela nyår,,,
Tack för detta år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0