Tisdags tråk

Kan man vakna och känna sig arg? Jag kan inte det, jag vaknar och tänker -jahapp, en ny dag.
Sen kan det ju hända att något gör en arg redan på morgonen, men att vakna och redan då vara arg det kan jag inte. Däremot har jag drömt obehagliga drömmar som på något sätt etsat sig fast i tankarna och jag har svårt att släppa den drömmen. Det händer också att jag vaknar av det jag skrattar och inte får slut på det, drömma roligt kan man visst också!

  
Den som drömmer på dagen vet mycket, som undgår den som bara drömmer på natten. Edgar Allan Poe

Den som vill göra verklighet av sina drömmar måste vara vaken. Michael Pflegar
##########################################################################################

Idag är det bara en helt vanlig tisdag, jag har inget speciellt gjort och har inte ens velat ha något att göra, tv:n har hållt mig sällskap och den har gjort ett bra jobb vill jag lova nu i efterhand. Det känns faktiskt konstigt härligt att inte ha så mycket på schemat just nu, skolan torsdagar & fredagar gör att jag har tre ganska lediga dagar tillgodo. Men jag tror att jag har aningens mycket att hämta igen efter allt som hänt under hösten.

Vi har sett Bollibompa och barnen har ätit glass. Robin har vart en sväng på badhuset och ska nu träna på engelskaläxan. Hugo ska i säng, fast han inte dill.

Dagens dissning: Sofies mode som är överallt, nu ska hon få en egen tidning också. Om hon inte såg likadan ut på varenda bild hade jag kanske haft mer tillövers för hennes mode & tips, Men när hon bara byter kläder och har precis samma leende och blick på varendaste bild då tappar jag intresse, vad är det som gör det speciellt då?

       

Dagens hissning:
Inger Jalakas.
Frilansjournalist och författare. En författare som skriver om hur det är att vara mamma till ett barn med diagnosen asperger. "Allt du behöver veta om Aspergers syndrom är undertiteln och den stämmer... En ambitiös uppslagsbok för dem som möter människor med Asperger. Den kan också användas i utbildning av lärare, vårdpersonal och liknande."
Nordsyndromet  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0