hej hopp, 5 maj, tiden räcker inte till!

God kväll, är det någon fler än jag som inte lyckas få tiden att räcka till, hur jag än pusslar och planerar rinner tiden förbi och utan det resultat jag hade hoppats på. Här händer det rätt mycket,,, min svärmor & svärfar har åkt hem idag till Helsingborg efter lite drygt en veckas vistelse, men vi ses snart igen. HALLEN är så gott som klar, lite till tapet och listning,, sen kan jag skicka in bilder till Äntligen hemma och be dem dra åt fanders. Varför kommer inga sådana program hit till Piteå, varför håller de bara till i södra sverige??? bättring på er!

     

Hugo som inte trodde att han skulle komma ihåg hur man cyklar, han cyklar för fullt ös och tvärnitar så stenar å asfalt flyger. Jonte spelar fotboll och har skaffat tjej,,,, att vi bara mest är pinsamma får vi stå ut med. Jens friserar sig, använder plattång innan duschning, efter duschning, före fotbollsträning efter fotbollsträning, innan sängen osv osv. Han spelar fotboll och han är riktigt duktig, spelade sin första a-lags match igår, men jag kan inte vilken div. Robin ser hockey, läser om hockey och skriver om hockey, han son MARTY ska bli NHL proffs och han ska bo i USA,,, förövrigt så går allt jätte bra för honom och ögonen lyser av liv.

  

Göran han arbetar och sover, klämmer in lite sport då och då framför tv:n med en stor 200grams marabouchoklad. Han har gjort så fint i hallen och det är nu vårt helt klart finaste rum,, jag är super nöjd.

Själv växer jag, eller inte jag utan räkan å magen,,, jag själv har gått ner 6 kg pga av min diabetes,,, vi båda mår jätte bra och vi stor trivs ihop=)

  

stora majbrasan firade vi här hemma och nere vid skolan,,, vi åt korv och hade väldigt trevligt. favorit svågern Johan höll oss sällskap tills fru Helena slutade sitt arbetspass för dagen.

        

1maj åkte vi till IKEA, på Görans initiativ, jag är impad värre. Eftersom Johan & Helena också hade planer på att åka så tänkte vi ta det samma dag så kunde de åka med oss. En trevlig resa med härligt sällskap. Vi hann med att besöka en snötäckt kyrkogård i Töre, besöka macken där bredvid E4, åka förbi många minnen i bröderna Bäcklins långa liv allt detta innan vi hamnade i Finland och i en av våra livs största trafikkaos,,,, det finska 1maj tåget, med motorcyklar, moppar, packmoppar, traktorer med mycket mera!!   HUJJA vilken kaos.
pust!

Inne på Ikea handlade vi, åt och handlade massor mera. Volvon ville inte räcka till, så jag och Helena fick dela på halva baksätet på hemvägen, men våra smärta häckarrymdes ju lätt.

Helgen har passerat med värme och nu i natt storm å regn,,,,och imorgon är det någons stora dag,,,

På söndag hade Hugo kalas för sina vänner, Hasse & Maggan, Mormor & Svenne, Farbror å faster

han fick massor,,

tack till Hanna, Nick, Elliot & Oliver i London för legot.. väldigt uppskattat.

Bilder från kalaset, presenter och födelsedagsbarnet kommer imorgon//

Kommentarer
Postat av: Sofia från Korsträsk

Hejsan!

Såg din härliga mage, är SÅ avundsjuk på dig. Läser att du mår bra och det glädjer mig. Ha nu en fortsatt trevlig vår.

Ha det bäst / Fia

2008-05-06 @ 17:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0