lördag & söndag

Dagarna har rusat iväg och vad har vi hunnit göra?

Lördagen blev en utmaning, vi åkte in till stan för att kika i affärer och för att lära sig vistas bland folk efter allt som hänt! Efter vårt 1a missfall 2006 i juni så hände det något med mig, jag kände mig uttittad och annorlunda, denna känsla gjorde att jag slutade visa mig offentligt ute, att handla  och göra ärenden fick Göran sköta. Det kändes precis aom att folk tittade på mig och tänkte
-där går hon som inte kan få barn, vilken värdelös människa.

Jag vet att jag har två barn, men tanken och känslan fanns där och vad kan man göra? Efter andra missfallet kändes allt jobbigt och pinsamt, gravid igen med en babymage, men vart tar bebisen vägen? Först gravid och sen icke gravid och utan resultat. Vid tredje missfallet augusti 2007 kom alla känslorna ikapp mig ,,,,värdelös och oduglig och det tog ett bra tag att acceptera sig själv, självkänslan tappade jag, men fann den åter, men den blir aldrig till 100% igen.

Efter att jag nu fött Edwin och inte denna gång heller kommer med något att visa upp får mig att må illa, och jag vill inte alls tillbaka till känslorna som säger mig att jag är värdelös osv, denna gång vill jag inte lasta mig själv. Jag försöker intala mig själv att det inte beror på mig och att jag gjort något som skadat Edwin och att det var därför som han dog. Därför tog vi tag i det hela och åkte in till stan, placerade oss i ett fik inne i småstaden och bara tittade på andra, fikade och talade.
Några vänner vågade sig fram till oss, medan andra vek undan med blicken, de stackarna visste nog inte hur de skulle reagera eller vad de skulle säga. Men vi satt där vi satt i två timmar och det kändes till en början jobbigt, men efter ett tag insåg jag att ingen tittade extra på mig och råkade någon göra det var det säkert för att jag stirrade tillbaka på dem.



Vid fem snåret blev vi hämtade hemma av "taxi a la Helena", och därefter skjussade till placa del Bäcklin. Där bjöds det på god mat, försöker mig på en stavning,,, bulgur med grönsaker och långa köttbullar... mums, alltid intressant att testa något man aldrig ätit förr. Kocken var ingen mindre än chefsämnet Johan, som visat upp en delikat kocktalang också. Melodifestival, ett fiasko, men ändå ett måste. Men vi pratade och hade det trevligt trots sjungade clowner och ylande stolpskott. Vi bestämde oss för att gå hem till munkan, vilket vi också fullföljde, en lång och skön promenad som fick oss att rensa tankarna ytterligare och lova varandra ett långt liv tillsammans. Väl hemma somnade Göran i soffan och jag höll nästan på att göra detsamma.

storfavoriten Ryssland med Dima Bilan vinner Eurovision Son 
Detta vann!!

 

        

En blommornas dag

morsdag, en dag då vi på något sätt hyllar våra mammor......

tack mina älskade barn( och Göran) för de fina örhängena jag fick, de var helt i min smak..puss och kram

min mamma uppvaktade vi med en uteblomma, eftersom blommor är det absolut bästa hon vet,,, vi barn kommer på en stadig andra plats efter pelargoner och ormbunkar.

Hon blev glad över blomman som för övrigt är inhandlad på Siennas atelje på Klubbgärdet. Värt ett besök för dig som ej vart där. Mina barn anlände till Tärnstigen efter en helg med sin pappa.

Vi åkte via Påle hem och gjorde ett långt besök hos min favoritlillebror, vi åt middag tillsammans och lyssnade på Davids comp på keybord, han spelade till Mraz Jason och Duffy, härlig musik som får en att vela dansa och svänga sina gigantiska höfter, skön gung alltså!

     

Nu är vi hemma, myser och bara rår om varandra. kram på dig och dig å dig.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0