HUGO:s dag!

Idag har Hugo namnsdag och Lisa fyller 4 år, grattis till er båda!

Hugo är en kortform av det tyska namnet Hubert som är sammansatt av två ord som betyder 'håg (förstånd, tanke)' och 'ljus'. Namnet kom till Sverige med ätten Hamilton på 1600-talet. Det var relativt ovanligt före 1990, men har sedan ökat tiofalt som tilltalsnamn, kanske på grund av filmen Hugo och Josefin. Den 31 december 2007 fanns det totalt 21 596 män i Sverige med namnet Hugo, varav 9 725 med det som tilltalsnamn/förstanamn. Det fanns dessutom 204 personer med efternamnet Hugo.




Jag hade tänkt starta en nyhet här på min blogg, nämligen vilken mat skolorna i Piteå har serverat för dagen. Tanken är att Hugo ska få berätta vad han ätit och dagens måltid bestod av:
ris och pinnar!

Robin förklarade att de inte åt pinnarna, utan det var köttfärsspett på pinnar och ris till,,, (det lät bättre!

Göran är på arbetet och grabbarna är ute och spelar landhockey, själv håller jag på att smälta middagen, och ska fortsätta läsa om hur man kan förställa bilder och tolka dessa! är absolut ingen expert inom detta område och har tidigare idag bett min super konstintresserade make om hjälp,,, och hjälp fick jag,,,men!

DAGENS DISSNING: arbetsmarknaden,,,, hallå alla MODERATER, vars finns jobben ni lovat??

DAGENS HISSNING: går till en person: Lena Norman, pedagog vid Luleå tekniska Universitet. Det finns absolut ingen annan som är som du,,, du är bäst!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Håller helt klart med! Lena är världens bästa! :) Är avundsjuk på er som får mysa och skapa.. Jag har det iof rätt så bra med goa Mervi.

/kram

2008-11-03 @ 18:29:00
Postat av: Jeanette

Ris med pinnar... hahaha, det lät inte gott... Det lär nog bli en rolig läsning om maten i skolorna- ser fram emot den!! Ha det bra!

2008-11-03 @ 18:44:27
URL: http://jeaste.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Hej! Skönt att ni börjar vara friska. Vad gäller hantverkare tänkte jag på Katarina K eller Anna-Stina Eriksson (osäker om hon heter så, men hon finns ju på Renön tror jag. Katarina finns ju i stan bredvid Keramix- hon är superduktig. Hoppas du fått lite hjälp.

2008-11-03 @ 20:36:44
URL: http://jeaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0