Nå, vad har hänt sedan sist?

Vi firade som sagt var Johan i lördags, god buffe och trevligt sällskap, och en himla glad 40 åring som stuttade runt sina gäster, kan det bli bättre? Helena hade gjort ett bra arbete med mat och annat som ska planeras inför en sådan fest, tur att hon har sina listor;) till hjälp. Alexander hade anlänt från huvudstaden och det var skoj att få träffa honom, han håller på att bli en vuxen grabb nu mera. Rebecca var välstajlad och snygg i nya kläder, hon fotade och höll oss alla sällskap.

Vår visit blev inte så lång eftersom Göran hade firmafest med grabbarna, lindbäcks bjöd på hockeybuss + hockey(luleå- skellefteå) och god mat, så han passade på att få sig en grabbkväll. Det som skulle blivit en grabbkväll slutade ungefär som det brukar, vid 22 ringde han och ville hem, då var han less. Han somnade gott till Macahan!

Jens och Jonas har knogat på, Jonas med chatt och chips och Jens med polare och coca cola. Under lördags kvällen fick jag utrymma huset då det invaderades av ett stort gäng tonårs grabbar som krävde att få se hockey på tv. jag flydde fältet och åkte till kusin Vickan och Niklas, där hade jag det himla bra, full service och en mysig varm brasa.

Söndag väcktes vi av telefon och för en gångs skull han maken inte svära, jag var snabb på att svara. det var från Solrosen, de behövdes en vikarie,,, tackade så klart ja till jobbet, kändes roligt att få vara där, har mest vart på andra ställen sista tiden. Vi städade på lite och vid ett åkte Göran på vad som kanske är årets sista golfrunda.

Mina grabbar som spenderat helgen med sin pappa & malin hade kommit hem när jag slutade för kvällen. Det blev lit kramkalas, men Hugo knoppade snabbt in. men han vaknade ca två timmare senare och kräktes, han hostade slem, grät hjärtlöst och slet sig i ett öra, efter alvedon, sagoläsning och tröst så somnade han gott.

Nu idag har hugo vart hemma, hans halsmandlar har svällt upp och han har ögoninflammation i det andra ögat nu, jag har vart hemma med honom och ska vara det även imorgon, sen ska Göran stanna hemma för jag har fått arbete på Gymnasie särskolan onsdag-fredag och det vill jag inte missa.

Ett litet lästips för den som har lite att göra eller som bara är kunskapssugen:

Omslagsbild: ISBN 9789185227167, 101 saker du behöver veta ... eller inte
101 saker du behöver veta ... eller inte
av Horne, Richard / Turner, Tracey

Dagens dissning: fukten som gör att mina kläder krymper,,, måste nog köpa en fuktslukare och ställa i garderoben.

Dagens hissning: BÖCKER..... tydligen inte bara jag som känner så

När jag skrev var jag oåtkomlig för alla sorger.
Astrid Lindgren

Allt som är gott i mig har jag boken att tacka för.
Maksim Gorkij

Där hänger på boklådesfönstret
en tunnklädd liten bok.
Det är ett urtaget hjärta
som dinglar där på sin krok.
August Strindberg

När jag läser en bra bok för första gången då känner jag att jag har funnit en ny vän.
Goethe

Finns det ett större privilegium än att få sitt medvetande utvidgat av litteraturen, fyllt av den riktat mot den?
Susan Sontag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0