Snön faller ner!

Åh vad härligt, äntligen kommer snön som jag har väntat på. Det är inte var dag som jag bloggar om hur skoj det är att skotta snö, men idag skriver jag det med glädje, nu är det jul, vitt och vackert, precis så som det ska va!

jag & Svea har tagit det lugnt på morgonkvisten, när alla hade lämnat huset för att njuta av nästa sista skoldagen för denna termin, då passade vi på att sova en skvätt. Sovandet är något som hamnat långt bak på min lista över saker som måste göras, och med en storfamilj att sköta samt massvis med tider att passa så är det svårt att lägga in sova på schemat.

Jag tycker om julen jätte mycket, men lite trist känns det att jämt måsta välja vilka man ska hinna träffa, julen är för få dagar med tanke på alla man vill umgås med, sen om man träffas och är alldeles för många samlade, ja då hinner man inte med alla. Vi har också en stor hög med barn som både jag och Göran delar med deras andra förälder vilket gör det ännu svårare att pussla ihop ett "umgåsschema" som passar allas önskemål, men om det är till någon tröst så gör vi vårt bästa - även om det inte alltid blir som man önskat sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0