Detta är rena rama äventyrsbadet;)

Idag har mamma städdag, men hon började dagen med att tro att jag hade tänkt komma ut, så vi har hunnit vara på "koll", men jag är där jag är, inne i detta varma blöta mörker. Allt var som det skulle och mamma kunde börja om att andas, men hon har ett recept på magmedicin som hon ska ta för att det ej ska kännas som att jag är på G! Till faster Helena kan jag också meddela att även hon kan andas ut - på ren svenska kan man säga att morsan har förstoppning, men det kan vi hålla hemligt mellan oss;)

Mamma har planerat länge nu att städa, men hon har alltid kommit på andra orsaker och skjutit på det hela, men nu var hon liksom tvungen, vi blir annars allergiska i detta damm. När hon väl städar så rensar hon en massa också, då blir det en massa tomma ytor över som hon så småningom önskar sig nya saker på,,,,, vilket hon även gjort denna gång, med en liten tanke på att det är morsdag på söndag.

Storebror Jonas är och hjälper pappa på soptippen, de ska kasta en massa sådana där överblivna saker och annat skräp, sen ska de åka och hämta nya madrasser till mammas & pappas säng,,,, de madrasserna de har nu påminner om en hop med stålfjädrar som är inproppade i ett slags stickit tyg,, att madrasserna är från -70 talet kanske också ger en närmare förklaring,, för inte är det mina föräldrar som nött upp sängen,, de har andra gjort så bra före dem//

Robin & Hugo har åkt till deras pappa & Malin, där ska de vara tills på söndag, och lyssnar jag noga kan jag höra saknaden av dem redan från mamma.

Min mamma har också kommit på att om hon sjunger för mig så kanske jag blir musikalisk, med tanke på min morbror Davids musikaliska gener behöver hon dock inte oroa sig,, hon kan hellre tänka på sina egna stämband som kanske skulle behöva stämmas en aning. men idag har hon nynnat med till Ted Gärdestad så gott hon kunnat och kanske även jag en vacker dag kan uppskatta den sortens musik.

På em ska pappa spela golf med sin bästis Niklas, och tro mig, de spelar golf, tänker golf och pratar golf. Sen ska vi grilla kyckling och bara mysa här hemma,,, dvs om mamma fått allt hon rivit ut på plats.

Detta var allt// Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0