en vecka som just passerat!


har precis följt Hugo till skolan, ska kanske sova nu!
med facit i hand - det blev inget sova.


1a smakpotionen av gröt,,, gick si så där,,, konstigt att svälja gick lättare att
spotta ut!


diskad och klar efter maten.


vilar efter ett hårt träningspass.


Jonas packad och klar inför London resan.


Robban är klar för att åka och se Luleå- Brynäs.


Hugo skriver inbjudan till vårt eget sk "halv åtta hos mig" men vi har
en annan tid!


här är det klar!     och blir av på fredag em.


Hugo & alla djuren har somnat - nä, någon är visst vaken ännu!


mera gröt på G, men haklappen kändes mer intressant!


och ännu mera gröt, kanske börjar jag ändå fatta lite av denna konstiga
procedur av matning som kommer på en sked och inte i flaska.


hjälper mamma i vårt häftiga och välfungerande kök!


färglägger Mandala, snyggt blir det!


Svea testar sin nya "fåtölj", den kändes helt ok,, men vars är alla mina saker?


så där ska de ju va!


nu vänder jag mig snart - kolla morsan!


oj vad jobbigt, måste pusta ut lite innan jag försöker igen.


så blev det äntligen fredag, Svea fick äta på sin Lilla Anna docka
och vi andra åt.....


Förrätt: Potatissoppa med prästost & ungsgratinerade vitlöksbröd.


Varmrätt: Helstekt fransyska, pommes, pepparsås, vinbärsgele och
ungsgratinerade morötter med maldonflingor på.
Till detta serverades det cider(alkoholfri, vitt vin eller öl.
(det skulle vara potatisgratäng, men eftersom 50% av gästerna
ej äter det så blev valet pommes istället)


Efterrätt: Hemmagjord tobleroneglass, extra kladdigkladdkaka och lätt
vispad grädde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0