Gott Nytt År 2010

Ett huvud som värker har spökat denna vecka, men lagom till Nyårs afton tog den semester, det tackar jag för!

Nyårsafton började med en oplanerad utryckning till Arvidsjaur, det var oplogat och snörök hela vägen, men efter över en timmes bilkörning hade jag två efterlängtade guldklimpar med mig i bilen. På vägen hem trodde jag att jag kört fel, men efter ett långt stopp på en parkeringsficka fick Göran via nätet guida mig rätt, och in i Abborträsk hamnade jag tillslut. Vägen tillbaka till piteå var ännu jobbigare att köra för nu hade även mörkret börjat komma,, men med över tre timmars bilkörande hamnade vi tillslut här hemma och kunde pusta ut!
Hugo tyckte att jag skulle göra som pappa - det är ju bara att gasa när man kör om!

Vårat främmande  sara, Peter, Ellen & Max dök upp vid halv sex och vi började med förrätten, räkor i "het" marinad på painrich och lite sallad. Sen hade vi varmrätt, inbakad fläskfile med vitlöksost och soltorkade tomater, svampsås, sparris, sallad och potatisgratäng. Allt smakde helt ok!

Hugo & Ellen lekte, spelade Wii, skottade snö ute, max roade sig med Hugos lego och de två stora grabbarna Jonas & Robin de höll mest till nere. Vi Vuxna åt snacks, pratade och underhöll Svea. Just ja: Svea vaknade ca 17.50 och höll sig vaken till 23.50 då hon äntligen slocknade fullt påklädd ute i barnvagnen.

Som nyårslöfte sa jag inget högt, men jag lovade mig själv att inte ägna mig åt sådant som ger mig "negativ energi", tänka mer på vad jag vill än på vad andra vill att jag ska göra, jag ska också försöka att bara äta godis och chips under helgen.

Peter hade med sig en gigantiskt nyårs bomb till Hugo, (de är ju som bästisar om man frågar Hugo)

jag är glad att vi har så fina vänner att fira det nya året med,, kram på er!


Puss på dig mamma!


Max sköter Svea och passade även på att kolla hennes reflexer;)


Gänget & Jag!


Det är rätt skoj med nyår!


Hugo håller i bomben han fick av Peter.


Vårat översnöade hus!


GOTT NYTT ÅR, barnen våra skålar in det nya året!


Storpojkarna!


Max har som tradition att stjäla showen, vilket han gjorde även detta nyår;)


Ellen skålade i de höga eländiga glasen, med sugrör gick det bättre!


jag fick denna ljuskreation av Ritha, tusen tack!

Till dig Sara, Ellens fleecetröja är kvar här, Svea tackar för grattishälsningen,
Svea tackar också för presenten från Max och den fina teckningen från Ellen.
och vi tackar för våran present=) vi ses snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0