Svensk filmindustri & måndag!

Just nu är jag mer än less på att arbeta med examensarbetet, allt annat runt omkring stör min koncentration och jag vill ha jullov. När man sitter och rättar och går igenom en text så blir det efter ett tag bokstäver som hoppar hit och dit och i slutändan ställer jag till med mer problem än innan jag börjat rätta.

Idag har filmkamerorna kunnat gå varma, en succe höll på att kunna födas, en blandning av komedi kontra drama har utspelat sig i Piteås innerstad, närmare bestämt inne på Gallerian & Småstaden. Jag och Göran har julhandlat, något jag gärna tar hand om själv efter detta, men å andra sidan hade det vart en tävling på tid, då hade vi fått guld. Väl inne på en affär stod Göran redo i kassan, klockade mig, såg till att ingen annan kunde komma inärheten av kassan, han formligen drog mig runt och la det som skulle inhandlas i min famn. Några julklappar hoppade vi över för de fanns på andra ställen än vad han hade räknat in i planeringen. Men på 40 minuter hann vi Gallerian, Småstaden, Barnens hus samt Sunes grill, där jag dessutom inte hann svälja sista tuggan så hade Göran rest sig och kastat bort skräpet. Ibland undrar jag hur andra gör när de är på stan, tar de sig tid att verkligen se sig om efter julklappar, eller rusar de runt och tar första bäst. När nu var jag inte rättvis, vi hade ju en färdig planerad lista där det exakt stod vad vi skulle köpa och vars det fanns.

När nu allt kommer kring så har vi ju ändå kvar oinköpta julklappar och vi måste lika fb in till stan igen.



av någon underlig anledning fann jag denna bild passande för dagens blogginnehåll.

Dagens dissning: damm, överallt har vi damm, dammtussar, dammoln, dammöverfall, damminvation, dammattacker. Varför har just vi så mycket damm, spelar ingen roll hur ofta vi än dammsuger, sekunden senare springer en dammtuss ändå iväg.

Dagens hissning: Robins träning, han var väldigt aktiv och duktig, enligt honom själv var han också nöjd. Dagens till ära fanns det 2 div2 spelare med på träningen, detta gjorde små grabbarna gott, de lyssnade, gjorde vad de blev tillsagda att göra och alla skötte sig snyggt,,,, tills sargen skulle rivas=lekstuga

Väl hemma i vårt mysiga julpyntade hus(usch vad jag ljuger, men gör det för en god saks skull) såg vi "Inför Let`s Dance", drömde mig bort en eller två sekunder för att ganska snart vakna upp i verkligheten. Hur jag än drömmer blir jag ALDRIG lika vacker som Agneta Sjödin, vilken kvinna, duktig, stilig, vacker, intelligent med mycket mera!
[Bild: Hela Lets Dance 2008-gänget. FOTO: Linus Hallsénius/TV4]

Årets deltagare. Källa tv4.se

Kommentarer
Postat av: jenny

HAHA, Linda , du är för bra. Jag ser Göran framför mej. Han och Daniel är ju rätt lika i vissa sammanhang :)
Efter typ 21 år med Daniel har jag lärt mej att det är lika bra att fixa julklapparna själv, stressigt eller inte.
Du kan sluta drömma, du är lika vacker som Agneta, söt gullig, omtänksam och snäll, vad mer kan man begära??
Om ni har tid över och är kaffesugna så fyller Malin år på lördag, ni är så välkomna (förstår om ni inte hinner). Eller nån annan dag såklart, kram till er alla

2007-12-18 @ 13:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0