åter Söndag

Har sovit gott bredvid min Hugo nästan hela natten, Göran har grymtat på andra sidan, han vill helst slippa ha hugo i sängen, men jag tycker det kan vara rätt så mysigt då och då. Hans små händer håller om mina kinder och jag känner hans närhet och värme,,, och det är då man inser vilken lycka det är att vara mamma. Vi sov ganska länge, åt en rejäl och god frukost.
Sen packade vi in oss i volvon och begav oss mot Teuger, en resa där man verkligen får känna på stötdämparnas funktion, vägen är under all kritik, fy på er vägvärket.
I Teuger var Lisa med sin mamma Monica & pappa Rikard, samt mormor & Svenne. Det bjöds på rökt abborre, rökt lammkött, smörgåsar, fika och god hemmakokad vinbärssaft. Robin Och Hugo stannade kvar och vi åkte hem mot Piteå för att lämna Jonas hos sin mamma. En kräm och varmamackor middag sen sov jag en skvätt, sen åkte vi till Hortlax där vi blev betydligt längre än vad vi hade tänkt oss, tack Faster Helena & Farbror johan för det goda fikat, vi ses snart igen...
Nu är vi hemma och det är dags för att sova igen,, så vi hörs // linda

Ungar säger de mest härliga saker. Många lärare måste hålla med om det, och följande citat kommer från vad eleverna har skrivit i sin uppsatser:

Futurum av "jag ger" är "jag tar".

Beståndsdelarna av talet är lungor och luft.

Invånarna i Moskva kallas Moskiter.

Vi föder inte upp silkesmaskar i USA, för vi får vårt silke från rayon. Han är en mycket större mask och ger mer silke.

En biprodukt av att föda upp nötkreatur är kalvar.

Ordet byxor är en ovanligt substantiv eftersom det är singular högst upp och plural längst ner.

Blodet cirkulerar i kroppen genom att rinna ner i ett ben och upp i det andra.

En person borde ta ett bad på sommaren, men inte så ofta på vintern.

image29


Kommentarer
Postat av: Bäst-svågern

Vi såg ju verkligen hur mycket Göran uppsakttade fikat:-). Tack för besöket, det är alltid lika kul när ni skramlar förbi!

2007-08-06 @ 15:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0