Dagens rubrik heter HUGO

Hugo är en liten kille på 5 år, nyfiken, rolig, underbar och väldigt, väldigt frågvis. Redan från första stund när han vaknar kommer det små funderingar som "vajpör måtte ja tiga upp?" " vajpör är dobbin suuk? de äj fökkit! "  "mamma vajpör dill du äta?" " mamma vars äj döjan då?" " vajpör får han tova å it ja"  "mamma, varjpör har du bjött? fukkit!" Vajpör fåj inte ja ha bjött?"
Hugo har många egenskaper, han kan få en att ilskna snabbt med sitt tjuriga och envisa sätt, men att vara ilsen länge går ej, hela ungen bara lyser av en karisma som får hjärtat att bulta och man vill bara knåda ihop å pussa honom från topp till tå.
Min Hugo är dessutom en hejjare på att fantisera, vilket jag tycker är gruvensamt för man vet aldrig vad han berättar på förskolan,,,, en gång hade han sagt att han hållit på att drunkna med pappa i fjällen, att pappa brukade göra beklängesvolter med både skoter å bil, att hans pappas mormor( Kerstin 80 år) har en stor kniv som hon brukar skära av renarna hornen med, att en häst som vi brukar se när vi åker på vägen mellan Påle & Holmträsk har fått en studsmatta som den dessutom kan använda & hoppa på. Fantasierna är många och jag hoppas och tror att fröknarna man kan sålla lite av innehållet i hans berättelser ibland.

Robin vaknade i natt med en ond mage, snor och hög feber, så han har vart hemma från skolan idag, han hade fortfarande feber nu på kvällen så han blir hemma minst en dag till. Han har ägnat dagen i sin älskade säng, legt med lego, spelat lite xbox, sett en film, druckit en massa samt utmanat sin mor på singstar,,,

Göran har sett friidrott och druckit kaffe, sen åkte vi till stan för att kika på höst-kläder åt Hugo, men vi fann absolut inget, det verkar antingen vara slutsålt, eller så har affärerna inte fått hem höst-kläder än,,,,, dumt, med tanke på kylan som var denna morgon.. Men väl hemma igen så tittade jag in på ellos hemsida och fann vad jag letat efter åt honom,,,, galon/gummi jacka och byxa med fleecefoder invändigt, super skönt och praktiskt, det bästa av allt var att det dessutom var på rea så för 300:- fick jag båda delarna.

Själv har jag vart trött, det värker och hugger då och då i magen och man kan inte riktigt vila, sen har jag kramp i bak och lår utav det man spänner sig och kniper åt i rädsla att allt ,,, livmoder å foster,, ska komma ut innan skrapningen. Jag vet hur oerhört jobbigt det är att måsta se det lilla döda fostret och vill helst slippa detta, därav alla knipningar. Dagen har jag fyllt med pyssel i hemmet, har flyttat på lite saker i kökskåparna, flyttat någon lampa, några blommor har fått byta plats, två svarta höga ljusstakar har kommit fram igen och med rosa/grå/svart/lila blockljus blev de jätte fina i vardagsrums fönstret. Sen har vi "tjuv" haft inne kaninerna ett litet tag medan Göran är på jobbet, det är rätt mysigt att få ha något ulligt och gulligt på magen när man sitter i soffan, sen ser man själv ut som en hårboll, men det finns ju klisterrullar som fungerar alldeles utmärkt till just hår.

Jag är ju som sagt var en älskare av märket SIA och jag har funnit lite inspirerande bilder av deras barn sortiment, önskar bara att jag hade mer pengar
image62image63
image64image65

Jag har även fått varma och goda tankar via telefonsamtal, sms och mail,,,,,,, tack!

Nu ska jag städa det sista innan gubben kommer hem från jobbet,, kram på er//linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0