lite tråkigt det här.....

med att vara hemma igen, men på ett sätt ganska skönt också. men vi har haft en så otroligt trevlig och rolig semester och jag saknar er alla som var med på resan, jag saknar värmen(trodde aldrig jag skulle känna så) jag längtar till havet och poolen, jag saknar den där semester känslan när man inte behöver ta ansvar för räkningar, middagar, inköp, städa, tvätta och allt det där andra. Tusen tack till Maggan & Hasse för att vi fick denna chans att ta med alla 4 grabbarna på en utlandsvistelse och tack för trevligt sällskap. Tack även till Johan och hans familj, jag tycker ju så mycket om er och ett super tack också till Hanna med familj, jag känner inte er så mycket än men vill göra allt för att lära känna dig, Nick och dina två charmtroll.
Vi har ialla fall solat, badat och ätit gott, sett många intressanta människor, byggnader och en helt ny kultur för mig. Vi har shoppat kläder, väskor, börsar och en massa annat. Två kvällar åkte vi in till Alanya och där är det minsann hålligång och ett stort shopping utbud för den som vill pruta och handla billiga märkes varor. En kväll åkte våran familj till Konakli helt själva och den resan gick också bra. Barnen har vart helt otroligt duktiga och även de är väldigt nöjda med resan. Göran hade otiren att vara dålig i magen de fyra första dagarna, Jesse hade också en lite orolig mage och även Jonte fick offra en kväll på toa. Men vi tre övriga i familjen har klarat oss bra.
Bruna har vi blivit, men inte så mycket som vi hade trott, vi har haft noja på solskydd och jag var nog värst på mig själv, den sista dagen smorde jag mig bara med 15 en enda gång och det var den dagen mesta färgen kom. Barnen har vi skyddat så gott vi kunnat och de har så fin och somrig färg nu.

Hemresan gick bra, fast vi alla var trötta och ville helst bara att vi skulle landa på Kallax. Gårdagen gick åt till att försöka packa upp, tvätta och äta vanlig mat. Robin somnade vid 6 snåret och Hugo strax baki, sen har de sovit till halv 8 och nu var det skola för de båda. Jens har sin första dag på Strömbacka igår och han verkade nöjd, men trött. Han hade dessutom träning på kvällen, men han somnade också gott framför tv:n ganska tidigt.
Hugo fick tårar i ögonen när jag lämnade honom vid 9, usch vad jobbigt, det känns så hemsk att lämna honom när han inte alls vill och se ögonen fyllas med tårar känns 100 gånger värre. Men jag vet att allt blir bra bara jag går därifrån och det får gå någon minut.

Ska försöka förminska kort från semestern så att jag kan lägga in några här// höres

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej.
Så härligt ni verkar ha haft det på resan! Låter som en kanonvecka.
Ha det så bra. Kram Å

2007-08-23 @ 11:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0