tisdag och alltså dagen före Turkiet

image34
Nu är det alltså¨dagen före resan, det pirrar i kroppen och hjärnan går för högvarv, vad har jag glömt?
Om man tittar på packningen så tror jag att vi kan överleva ett bra tag i Turkiet, har nog tagit med allt utom möbler och handdukar, för handdukar fanns det visst på rummet. Något av ett MIFFO är jag ju, har inte vart utomlands förr och därför ingen erfarenhet av vad man ska ta med och inte, men bättre för mycket än för lite, tycker jag!

Barnen går också på högvarv, förstår om det pirrar i deras magar också, de har packat och packat, brås på sin mor antar jag. Jens och Jontes packning har vi också här och Jonte resonerar som så att han ska köpa sig det mesta därborta, men vi har smygit ner lite extra åt honom också utifall att. Görans packning består av kuvert som han ägnat sig åt hela förmiddagen, det är nämligen våran ekonomi uppdelat i små kuvert som vi har dubbel kollat och sen klistrat igen, barnen har varsitt kuvert och vi ett tillsammans,,, ekonomen i familjen:)
Sen har han med t-shirts och shorts och kallingar + ett sockpar.

Har talat med en gammal vän som mest troligtvis har fått sjukdomen ms, och jag har tänkt mycket på henne sedan jag fick veta det. Beundrar henne för att hon är så positiv och jag tror att det kan bli räddningen med en diagnos som ms. Hoppas du vet att jag tänker på dig och håller tummarna inför provsvaren.

Alltså, livet är ju rätt underbart, två av de personer som jag beundrar för deras fina mjuka och framför allt trevliga sätt, en hona och en hane,,,,dejat varandra,, pappa sa att jag skulle inte alls vara för engagerad i det hela, men jag kan liksom inte låta bli, skulle tycka det var jätte trevligt om det visar sig att de verkligen trivs ihop och att det kan bli något......... nämner inga namn...... men håller tummarna även för er

En annan sak som gör livet underbart är att jag ju har en räka på en så där 13 veckor i min mage, så jag ska bli mamma igen. Har ju blivit mamma med sexårs intervaller och tycks bli det igen. Men man vet inte, missfall är vanligt och efter mina vattkoppar tycks det vara lite svårt att få fostret att stanna kvar, men vi har nu passerat gränsen för den känsligaste tiden och jag önskar av hela mitt hjärta att det går tiden ut denna gång.

om det finns någon som läser detta som är intresserad av Sagan om ringen och framför allt hobbitar så kika gärna här
http://www.chriswetherell.com/hobbit/

I vår familj heter vi nämligen så här
Göran Bäcklin        Posco Gamgee-Took of Bywater
Linda Bäcklin         Ruby Gamgee-Took of Bywater
Jens Bäcklin          Fosco Gamgee-Took of Bywater
Jonas Bäcklin       Olo Gamgee-Took of Bywater
Robin Bergman Bäcklin      Hob Gamgee-Took of Bywater
Hugo Bergman Bäcklin      Meriadoc Gamgee-Took of Bywater

image35                                   image36

Jag är ingen fanatiker av Sagan om ringen, men barnen tycker det är rätt skoj att få fantisera sig bort lite, och att få vara hobbit för en dag kan ju inte skada.
Om man gillar fantasy böcker sså vill jag göra reklam för Spiderwick, en halt underbar serie lättläst och otroligt spännande och underhållande.

Spiderwick är en bokserie om fem böcker som handlar om syskonen Grace och deras äventyr med det övernaturliga. Böckerna är skrivna av Tony DiTerlizzi och Holly Black.

Bokserien

Karaktärer

Jared Grace ? Berättaren i böckerna och tvillingbror till Simon. Han är den förste som upptäcker att något övernaturligt pågår i huset. Han är lite av en enstöring och tycker om att teckna. Han bär dock på en stor inre ilska över familjens splittring.

Simon Grace ? Tvillingbror till Jared, älskar djur och natur over allt annat, och samlar ständigt på sig nya husdjur.

Mallory Grace ? Storasyster till tvillingbröderna Jared och Simon, storslagen fäkterska som vet vad hon vill, men har ett hetsigt humör.

Helen Grace ? Mor till de tre syskonen.

Arthur Spiderwick ? Förfader till syskonen och författaren till fälthandboken.

Lucinda Spiderwick ? Dotter till Arthur, enda nu levande släkting som förutom syskonen har upplevt det övernaturliga.

Tråckeltum ? Spiderwicks herrgårds egen vätte, som både gör ont och gott.

Pipgrisen ? Ett gristroll syskonen träffar på under sina äventyr.

Handling

När föräldrarna separerar flyttar syskonen Grace ut på landet med sin mor Helen. De flyttar till Spiderwicks herrgård, ett stort gammalt hus som stått öde i flera år. De som senast bodde där var anfadern Arthur Spiderwick och hans familj. Familj och grannar tyckte Arthur var konstig och när han försvann besynnerligt ville ingen ta över herrgården. Mamma Helen får dock bo där gratis mot att hon tar hand om huset. Jared Grace märker med en gång att de konstiga saker som sker i huset beror på övernaturliga väsen eller småknytt, och inte alls har naturliga orsaker. Med hjälp av ledtrådar hittar han sedan Arthur Spiderwicks fälthandbok som bekräftar hans aningar. Boken öppnar en ny värld för Jared och hans syskon, men farliga väsen och vidunder är också ute efter handboken, och därmed även efter syskonen Grace.

En film byggd på böckerna håller på att spelas in. Den beräknas ha premiär under 2008.


image37image38


Nu ska jag ta och plocka ihop här, så att det ser lite hemtrevligare ut när vi kommer hem,,, önskar er alla en trevlig vecka
nu tar jag semester// kram linda från Sällskapsresan

Kommentarer
Postat av: Elias

Jättegrattis till din växande mage :) Och när jag ändå skriver vill jag också tacka för din varma hälsning till mig och Magnus när vi förlovade oss. Kram till dig!

2007-08-18 @ 12:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0