Myror i brallan!

Måndagen som fyllde mina byxor med myror, eller var det stressen och pirret som gav mig myrorna, eller hur var det nu egentligen?

Grattis till Malin Nilsson I Böle som fyller 26 år idag,,hipp hipp hurra!!

Robin vaknade sjuk, Hugo vaknade arg, ville också stanna hemma och vara sjuk, mamma Linda trött och inte alls sugen på att ens disskutera saken. Åkte med Hugo på sparken, eller åkte & åkte, vi stappade titt som tätt på den sandade vägen och jag insåg att det tog längre tid med spark än att gå. Väl hemma igen så tog jag tag i en del som skulle skrivas och analyseras. Mötet kl 15 gick inte så bra, varför ska Robin sitta med när de andå ställer frågorna till mig, som handlar om honom? Pinsamt och okänsligt, Robin visade väldigt tydligt vad han själv tyckte om det hela och han köpte definitivt inte alls konceptet, men vi får ge det tid, han tycker ju inte alls om nyheter.
Efter mötet åkte vi hem och blev serverade mat, Göran de lux pytt i panna, men för att förenkla det hela euroshopper puyy i panna uppvärmd i ugn. Gott var det ialla fall.

William hälsade på hos Hugo och har precis åkt hem. Jens och Robin spelar Fifa08 nere på Jens dator och Göran spelar xbox, och jag är här vid datorn. Har lagt ut en massa annonser på Blocket.

    image201   image202image203image204

Källa: Sia fashion home

Tips på Julklappar

                     

Att ge bort en bok i julklapp är aldrig fel.

Dagens dissning: Martin Stenmark, inte han som person, men hans låtar som spelas om om om om om om igen hela tiden!

Dagens hissning: ärlighet, insåg idag att jag var riktigt stolt över min son där han satt med sin mössa och inte alls var villig att tala med de två tanterna på kommunen, han var sig själv och gjorde sig inte alls till för att göra någon annan nöjd, Robin är ärligheten själv och det uppskattar jag. Tänk om vi alla kunde vara oss själva i alla situationer!

Visste du detta?

Energi kan varken skapas eller förstöras. Däremot kan energi omvandlas från en form till en annan och den kan flyttas från ett ställe till ett annat..

9 av 10 invånare källsorterar förpackningar och tidningar.

3 av 4 förpackningar återvinns.

4 av 5 tidningar återvinns.

Vi i Sverige återvinner 753 000 ton förpackningar varje år. Det är lika mycket som svenska folkets samlade kroppsvikt och gör oss till ett av de bästa återvinningsländerna i världen.

Vi i Sverige lämnade in 483 000 ton tidningar till återvinning under 2005. Det motsvarar 53 kg per invånare.


Ben bryts ned och nybildas hela tiden hos hästen. Efter 12-14 års omsättningsprocess kan man skämtsamt säga att det är en helt ny häst,
åtminstone med nytt skelett.


Vatten är en förutsättning för allt liv på jorden. Därför är det viktigt att vi är rädda om det. Här hittar du lite fakta om vatten.   Cirka 70 procent av jordytan är täckt med vatten. 97 procent av det är saltvatten och alltså inte drickbart. Två procent är sötvatten som är bundet i glaciärer och på nord- och sydpolen. Endast en procent utgörs av sötvatten som kan drickas.

åh vad mycket klokare du blev

nu har jag lite annat att göra//linda

image205


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0