ÄR DIN HÄCK EN TRAFIKFARA?

avighet upphittad maj 2002, inne på Gatukontorets sidor.. så fel det kan bli/uppfattas


Idag har jag vart trött, som jag igår redan förutspådde så skulle farbror Göran inte alls bli glad över att ha ett av marsvinen bakom diskmaskinen, och jag lovar, det hördes! När jag väl har somnat och sedan vaknar är det omöjligt att somna om, vilket resulterade i att jag tillslut steg upp och såg Mord i sinnet del2, jag fick också fram Gulli som nyfiket kom pipandes när jag prasslade med en påse(hon är ständigt hugrig och snål. Vid halv tre la jag mig och somnade, men piiiip, kl7 ringde klockan och det var bara att kliva upp.

Med dunder och brak klev även en väldigt arg Hugo upp, han "dille inte alls peva upp", de äj ju möjt ute mamma! Jag mutade honom med att han skulle få åka bob till dagis om han var snäll och det funkade faktiskt. Idag har jag vart på bibblan, och jag tror aldrig att jag kommer att lära mig hur man finner det man söker och jag fick gå ner i källaren och där var det böcker från golv till tak, inte hittade jag det jag skulle ha, men jag hittade annat som jag inte alls har tid för nu. Jag å Göran lunchade på Thaigarden, och det var suuuper gott.

Efter det åkte jag på en anställningsintevju, det gick jätte bra, men jag är osäker på om det är något jag är beredd att ta, ska tänka mer på saken och se om det går att kombinera ihop med distansläsning på skolan. Jag åkte förbi barnenshus och inhandlade lite små grejs till Hugos adventskalender, hade lovat att även han någon gång skulle få ha en sådan, och det blev av nu. Köpte lite lego-bitar, två pack småbilar som jag delat upp i två olika paket, två reflexer och på ÖB köpte jag lite godis, det blir inte alls några märkvärdiga grejer, men jag minns själv spänningen över varje litet paket man öppnade.

Jag ska be maken snickra till mina små vänner me fjädrar ute, dekorativt och ögonfröjd. Jag tycker det är roande att sitta och se på småfåglar när de äter.


Dagens dissning: Minns ej om jag har dissat detta ämne tidigare "svordomar", visst råkar man svära ibland, men när man svär i varje mening, det måste tyda på ett fattigt ordförråd.

Dagens hissning:

På hur många olika sätt kan man egentligen säga något? Kan man skapa hur många ord som helst? Ordförrådet är den första bok på svenska som undersöker vilka möjligheter att uttrycka ordförrådet rymmer. På ett lekfullt sätt och späckad med upptäckarglädje för boken ett intelligent samtal med såväl tioåringen som den vuxne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0