Fredag,,ååååå Wibax vann

En härlig vändning i tredje perioden gjorde att Wibax vann med 6-5 mot Skellefteå. Bäst idag var Robban och spelande tränaren Per Stenberg, även bröderna Wikström tyckte jag bjöd på ett härligt samarbete i första perioden. Nils lind var helt suverän som back idag igen (som vanligt) och hade vi inte haft en domare som fått licensen från ett flingpaket, då hade herr Lind spelat ytterligare två minuter.

Finns det likheter,,,,,,

   image153

Vad tycker du farbror Johan=)

En dag där allt trillat på plats, efter en jobbig vecka är vi nu klara med diagnosen och det blev på ett ungefär vad jag misstänkt, en mix mellan autism och asperger, en väldigt högfungerande sådan. Inom vissa delar visade han intelligens som en 15-16 åring och i andra tester under medel, men nu har dörrarna äntligen öppnats och vi har fått rätt till en massa,,, och allt kommer att bli jätte bra för honom. Själv tyckte han att det varit en ganska rolig vecka på Pbu och det kan jag tänka mig att han tyckt, han ställdes inför många kluriga utmaningar och de älskar han att lösa.
Kika gärna in här, under rubriken faktablad finns det bra och sammanfattande texter.
http://www.autism.se/

Efter ett tag hemma på soffan så råkade jag somna lite, men väcktes ganska snart at bröderna BB:s högljudda bråk. Middagen bestod av fläskfile i svartpepparsås och hasselbackspotatis, inte alls illa. Min Sara ringde och som vanligt drog tiden iväg och vi hann prata jätte länge innan vi stressade iväg på innebandyn. Sara och Peter håller på att göra om toan och jag är riktigt nyfiken, oj vad härligt med en ny och fräch toa. Jag känner att jag saknar Sara, hon bor som så långt bort, men vi vet vars vi har varandra och det finns ju telefon.

Detta med frisyren som jag är så nöjd själv med, har fått lite olika kommentarer,,,bla:

-vad har du gjort, klippt dig eller?
- har du använt plattjärn? hmm ja det syns ju.
-åh häftigt utan krull!

kommentarerna är alltså blandade,,,, men det finurliga idag var att få till den där frisyren som Malin fixade och det gick väl inte fullt så bra, måste nog öva massor innan jag kommer på rätta knycken.

Alltså, kan bara inte låta bli CULT serien. Dessa stilrena badrumsprylar fyller ju flera funktioner, en fröjd för ögat och praktiska för "vad man har på toa saker".

image154
Källa: Cult hemsida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0