Fredags fräckisar!

tror att jag överlämnar det åt Gert Fylking som är åter på jobbet efter en något krasslig vecka.  Titti % Rogers däckbytarduell slutade med att Roger vann med 1sek. När jag hade hört på radio kom jag på en sak (vilket iofs händer då och då)jag mailade nämligen Roger och framförde en liten önsketanke, nämligen att de bjuder in en väldigt speciell person, Gunilla Gerland författare men hon har även diagnosen aspergerssyndrom. Jag upplever ofta att folk inte riktigt vet vad asperger är och de har ofta förutfattade meningar och fördomar och min tanke är då att hon ska berätta om hur det är att ha asperger och att vi människor som lyssnar till programet ska "få en djupare inblick" inom själva ämnet asperger.

På måndag börjar våran utredning och jag har talat med Elisabeth Lundström som har skrivit en anamnes om Robins första år och fram till nu och hon ville ha mina åsikter. Jag hoppas att jag snart kommer att få kontakt med mammor i min situation för att byta ut tankar och känslor.

Nu till denna dag, dagen som alltid går alldeles för snabbt,,,,,

Har sovit ganska oroligt på morgonsidan och fick för mig att jag var tvungen att kliva upp och baka bullar, men insåg sen att det var en sån där tvångstanke som handlar om vad jag skulle borda göra. Klev upp och läste yrvaket piteå-tidningen, vilket går förvånansvärt fort, satte mig vid datorn och kikade på bloggen,,,, kikade på andras och hux flux kom jag in på något som heter bloggportalen, där blev det så att jag skapade mig ett användarnamn, så nu finns jag och min blogg även där.

Byte av gardiner medförde även omflyttning av krukor/blommor och annat sånt där som jag vill ska matcha varandra och det tog ett bra tag innan jag mixtrat om så att jag blev nöjd. Hittade ett kort av min brors barn som jag ramade in och lite annat sånt där som satte piff...
image128

Faster små älsklingar, med de klaraste blå ögon som finns.

image127

En ståltråd med pärlor gjorde att denna fula blomma blomstrade upp.

image129

Vaser fån Sia och en ljuslykta gjorde även hallen i trapphuset mysig.

Göran slutade efter ett idag och var aningens trött efter en hel fm vecka, vi pratade om veckan som gått och vad som komma skall, nämligen helgen, men vi bestämde oss för att bara ha en riktig myskväll hemma. Vid fyra snåret kom Jonte och vi åt tacos och drack julmust, sen började väntan på att de bra tv-programmen skulle börja.

Kvällens Idol-omgång gjorde mig tårögd vid ett flertal tillfällen, jag blir väldigt rörd när någon sjunger för någon att den personen har betytt något, lite tjorvig mening det där... men vad jag vill ha sagt är : att med en sång hylla någon man tycker om och visa inlevelse i text och musik, det får mig att rysa, helt underbart!

Criminal minds var lika bra som vanligt och nu är klockan 22:55 och likt ett äldre  par så är det gott stund inne för oss. Behöver nog sova, ska jobba 10 timmar imorgon, och det tär i skallen.

Kram på er Hugo och Robin som är med pappa i fjällen. Saknar er// puss mamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0