Heta rubriker, Aftonbladet har verkligen missat en av årets händelser!

 Vaknade och pustade ut, flickan jag drömde om skulle just få sina fötter friterade, om hon inte berättade vart skatten fanns, (jag är alltså i den där mardröms perioden som nyblivna tonåringar brukar vara, när de just övergått från Walt Disney till thrillers), nu behövde inte flickan lida, för min telefon alarmerande högt och tydligt och det ljud jag annars brukar hata gladde mig enormt. Barnen var på ett ovanligt glatt morgonhumör och just lämnande av hemmet skedde odramatiskt, undra just vad de drömt?

En lika trevlig dag på skolan som alltid, har idag fått en egenhändigt tillverkad almanacka av en elev i klassen, på framsidan har han teckant mig och en hund, sen är det en massa massa rutor där jag kan anteckna vad som ska göras osv. Jag kan själv fylla i månad, datum och namnsdag och om jag är smart tyckte eleven, då kopierar jag flera blad och använder den ett år till, man kan häfta med apparat!
image158image159

Visst är den fiffig & härlig!

Nu till en av dagens nyheter, jag har en helt egen Peter Lantto nr 39 Wibax 1e målis, bäst på plan i de flesta matcher jag sett, Barnen har nämligen tillverkat en kopia  av Lantto i snö och den blev super häftig. Tror vi måste ge Peter själv en kopia.

image160image161

Hörde i vanlig ordning på Rix morgon zoo, idag jämförde Gert lite olika saker och bland annat dök detta upp - ni vet att i min ålder är sex att jämföra med att spela biljard med ett snöre.
Alltså, vars får han allt ifrån?
En dröm jag hade som barn var ju att bli radiopratare och enligt syon på skolan där jag gick var det el-tele linjen som var aktuell för en blivande radiopratare, det närmaste jag kom en radio på gymnasiet på den linjen var att löda ihop en batteriladdare med radion spelandes i bakgrunden. sagt och gjort, jag hoppade av skolan.
Nu sitter jag här ett x-antal år efter detta och tar snart examen, men denna gång som lärare, vi är nu inne i vårt examensjobb och jag tror att vi fixar detta bra.
Hejja Linda vad jag är bra!

Men nu till den största nyheten, jag & Göran har motionerat, i snön har vi tjoppat oss fram, det tog 45 att gå våran runda, som vi inte gått sen vintern 2006. När vi kom hem fotade jag snögubben och stannade av lite, vilket jag ej skulle ha gjort, jag höll inte på att kunna ta mig uppför trappen inne, benen var stela och kramp i fötterna. Undra om vi ska gå ut på mer promenader?
Joop, tror det behövs.

Dagens dissning: mardrömmar, fy, man kan inte kontrollera dem och de tar sällan slut när man vill!

Dagens hissning: en öm och go puss på kinden tillsammans med orden - mamma, du är bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0