Idag är dagen,,,,

Det är idag 2 år sedan Göran friade, hur det gick till ska jag berätta: Jag låg och sov och sen vaknade jag till toner av Jill Jonsson "Kärleken är", den hade han spelat in på en hel cd( garderat sig om jag behövde betänketid kanske),,, sen kom han med rosor och ställde sig på knä vid sängen och öppnade asken där min ring låg och frågade så fint om jag ville bli hans fru
- så klart att jag ville det!
Och nu är det två år sedan,,, tack Göran, du förgyller min vardag.
image133image134

Att få vara åter på praktiken kändes härligt, jag och tjejgruppen håller på med en hemils för pojkarna och Erica, tjejerna är seriösa och jag får den uppfattningen att det tycker detta är ett trevligt och udda sätt att tala om saker och ting. Den 14/11 ska vi bjuda på en liten tillställning och vi ska jobba hårt fram tills dess.
Började kika efter Kursplansboken under helgen och den säljs inte längre,,, men den som söker han finner, och jag fann en liten udda firma på nätet som hade exemplar av den kvar till salu, så jag får mig en genen för 85:-
Har också märkt att min Hugo är en hejjare på rim, vi har därför ägnat en stor del av kvällen åt att rimma med hans rimmemory och jag har inte en chans, han får betydligt fler par än mamma sin,,, vad kan det bero på?


Diagnos utredning. Första steget i utredningen är gjord, och det var jobbigt, men Robin var jätte duktig och fixade allt(fast på sitt sätt). Imorgon kommer steg 2 och då ska han få se på bilder som inte föreställer något och han ska få "tala om vad han ser", vilket jag tror blir en finurlig grej, för där är han klurig och ser det man inte själv ser.
Med de tester som gjordes idag så är hon och hennes praktikant alldeles säkra på asperger, men det återstår två steg till, samt samtalet på fredag.

När jag var i Stockholm år 2000 så gick vi på Nordiska museet, där var det en utställning som handlade om judarna och förintelsen, man fick en bok som hette "om detta må ni berätta", en helt suverän bok, men med hemska bilder och hjärtslitande text, men den är något som jag hoppas att skolorna tar vara på, för den finns att få gratis. Läste nämligen på en blogg och blev väldigt arg, hur kan man neka till något som verkligen har funnits och hänt (det finns bevis), vad är det som gör att man väljer att ta den sidas parti som förintade nästan ett helt folksläkte. Är det så att en del vet för lite då måste man inom skolan se till att alla elever har en aning om vad som skedde under 2a världskriget, och sen berätta det vidare & vidare.......................

...om detta må ni berätta...
En bok om Förintelsen i Europa 1933-1945. Boken är 84 sidor och beskriver med hjälp av historiska dokument, ögonvittnesskildringar, poesi och fotografier Förintelsen under andra världskriget.
Kostnad: kostnadsfri
Distribution: Bokförlaget Natur och Kultur, tel 08-453 85 00, fax 08-453 85 20
Bilden visar framsidan på Om detta må ni berätta


Dissning:  alla nazister och de stackare som inte har annat att ägna sig åt än att "bevara Sverige Svenskt",,,,, alla vi som bor här i sverige oavsett nationalitet är Svenskar, alla är vi värda lika mycket, försök fatta det!

Hissning: Indonesisk Kycklinggratäng
4 Portioner

1 Grillad kyckling
1 Stor grön paprika
3 dl Vispgrädde
1 Vitlöksklyfta
1 ts Curry (1-2tsk)
1 tb Sambal oelek
1 dl Mango chutney

1. Sätt ugnen på 225 grader 2. Tag av skinnet och dela kycklingköttet i bitar. Kärna ur och strimla paprikan. Lägg kycklingbitar och paprika i en ugnssäker form. 3. Vispa grädden till löst skum. Rör i vitlök, curry, sambal och chutney. Häll grädden över kycklingen.

Gratinera i ca 20 minuter tills rätten har fått fin färg. Servera med kokt ris.
image135

Kommentarer
Postat av: Mariakoden

GRATTIS på tvåårsdagen"
Vad fort det går!!

Visst är det gott, den Indonesiska kycklinggratängen!?!?!?!
MUMS!!

Hoppas allt är bra!!

Kram från dö nejbor!

2007-11-05 @ 20:56:01
URL: http://www.mariakoden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0