Lördag 11/11

Har funderat en hel del idag, vad är det som gör att man bloggar, vad är det som gör att just jag finner ett nöje i att blogga? Är jag för privat i min blogg, ska man ha med bilder av barnen och övrig familj, vad är relevant att ta upp och inte?

Jag kom fram till att min blogg är min, jag tar upp det jag anser vara viktigt, skriver nog mest för min egen skull, har inget mål med min blogg och jag finner det som ett nöje. Variationen på mina besökare är stor, men främst är det nära och kära som kikar in, att det sen faller in andra bloggare är ju jätte trevligt. Jag tycker själv om att följa med i en del bloggar, tittar gärna på heminredning och de få bloggare i mitt nätverk, en behändig och trevligt sak att se på och följa med, är man inte mycket för telefon snack så är detta en stor möjlighet till en form av kontakt.

image155

Vaknade och kände ett sug, ett sug efter att baka bullar, skyndade mig upp och satte igång en dubbel sats med deg och tog sedan tag i frukosten. Det är ju så väldigt trevligt med frukostar där hela familjen äter ihop. Hugo & Robin hjälpte mig sedan att baka ut bullarna och grädda dem, det blev både stora och små bullar, ingen lik den andre men i slutändan lika god. Ett sväng på stan hann vi också med, lite rulltrappsåkning med Hugo, spel med Göran och sen en snabbis upp till pappa & Inger för att leverera ett par omgångar bingolotter, sen åkte vi hem medan snön sakta dalade ner.

Till middag karvade vi lammkött som vi gjorde skav av, till det kokade vi eget potatismos och det blev smarrigt gott. Sen var det åter dags för det där frisyr fixandet, måste nog tillbaka till Malin och införskaffa sånt där medel hon hade i mitt hår, det tog mig nästan 45 minuter att platta det någolunda platt och jag blev nästan svettig av både värmen och allt slit för att försöka återskapa en coll frilla.

Efter maten och frisyrandet åkte vi till bäst svågern & svägerskan, där vi hann gå igenom livets stora mysterier och Ikea, Svensson Svensson och en skål med chips innan det var dags att åka hem och lägga två sömninga grabbar, men tröttast av dem alla var Göran innan vi väl var hemma.

image156Nu ska vi sova åter igen,,,,,,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0