Lördag 24 november

Jahapp, nu har jag gjort det igen!
Hade lovat mig själv att om jag skulle åka till Blomsterlandet i Skellefteå för att kika på årets tomtar samt blommor till dekorationer, då skulle jag göra det ensam. Vet inte hur jag tänkte, men jag packade in både Göran och barn i bilen, resan dit gick bra, ingen som var less och förutom ett par 100 gräl i baksätet så hände inget annat. Men sen kom det: alla vart less inne på Blomsterlandet efter ca 33 sekunder, Robin ville gå ut från affären, Hugo var små skraj för den konstgjorda tomten, Göran ratade allt i svart som han sa hade med djävulsdyrkan att göra, visst håller jag med där, en julgran ska vara grön och inte svart, men just detaljer i prydnadsväg tycker jag känns stilrent och bra om det finns lite svart eller vitt med. Jag tycker definitivt inte alls om rosa julgrans pynt, eller turkost eller gult, men vill man pynta utan att det lyser rött och grönt då är faktiskt svart och vitt snyggt ihop med de vanliga julfärgerna.

Men det hela blev faktiskt en flopp, inga nya sia tomtar, änglar eller sånt som jag uppskattar, bara en massa tjafs och äkta krimskrams. Det var betydligt mindre i tomtelandet än vad de brukar vara och det slutade med att vi/jag hadlade för 0:-
Men sen åkte vi till Skellefteås motsvarighet till Storheden och där fyndade vi, bla Lego som här i Piteå kostar 699:- det betalade vi 349:- för, jag hann in en snabbis på Blomsterlandet som ligger där vid Barnens Hus, köpte där några små blommor för att sätta ihop till en juldekoration , bara luktfria blommor dock. Hittade däremot inegn fin kruka eller skål så det måste jag se mig om efter någon annanstans.

En lugn och skön hemma kväll(igen), vi hade faktiskt velat åka till Pålsträsk, men Robin hade ingen ork och vi måste lyssna på honom. Han måste få vila upp sig om helgerna, veckorna tär på honom och nu när han har så svårt för att sova är han extra känslig för liv & stoj.

Vi hyde och såg Mr Brooks, en riktigt bra film, sen vid sänggåendet då kom min värk och jag stannade uppe ytterligare tills medicinen börjat verka.

Nu ska jag ägna mig åt en Söndag//image180see you


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nästa gång du åker till Skellefteå för att shoppa vore det roligt om du slog en signal, bjuder gärna på fika. Välkomna! Kram Carina

2007-11-25 @ 13:46:36
Postat av: m a r i a k o d e n

haha....så kul tripp ni verkar ha haft=)
Känner igen mig!!
Tog alla barn å drog till Lule igår...Fy vilken pärs!!!

Mr Brooks är riktigt bra tycker jag!!! Den har fått dålig kritik men här gillade jag den!! (sambon sov hela filmen så han får inte tycka till om filmen!!)
Hoppas ni e friska, här har man son fått magsjuka....så få se om ni är smittade =(
Hoppas inte!!!
Kram från en nära dig!!

2007-11-25 @ 15:12:47
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: mig själv

absolut ska vi kika förbi, det fanns planer till en början, men efter en mil eller två i bilen så skippade vi alla eventuella hälsa på besök. Däremot kommer jag och Göran gärna förbi,, snart.

2007-11-25 @ 15:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0