Onsdag, ooo vad härligt!

Nu närmar sig fredagen med storm steg, synd bara att det lika snart är måndag åter igen!

Idag har jag & Anette besökt Mandaskolan i Luleå, en jätte mysig fin liten skola på Bergnäset. Vi har nämligen gjort våran första observation inför examensarbetet, vi togs emot med öppna famnar och själva var vi väldigt nöjda efteråt. Nästa onsdag ska vi tillbaka och göra observation nr 2.

Jag hade ett gräl med min Hugo på morgonen vid halv sju snåret, bråket startade när jag vägrade låta honom skura sitt rum, alltså, jag är ingen mamma som normalt nekar honom att städa - men den tiden och dessutom en tid att passa gjorde att vi inte alls hann med att börja skura. Hugo var arg hela vägen till dagis, men väl inne på Båtsman blev han min lilla snälla och glada son igen. Förövrigt så önskar han sig en städvagn med tillbehör i julklapp - hörde du det tomten!

Storheden har jag också besökt, var in på det nyöppnade Toys are us, wow, vad leksaker,, men vet inte om jag upplever att deras priser är bättre än Barnens hus. Men däremot fanns det mängder av saker, oj oj oj. Tänk om allt det där hade funnits när jag var barn, och jag som älskade allt vad dockor heter, nu finns det så många olika sorter. De jag hade påminner om dessa. Jag brukar bli påmind av min käre lillebror om mina tvångslekar som gick ut på att han fick leka barbie med mig, samt att jag lurade honom att förvara hans pengar och bara råkade investera in en baribe Ken åt honom. Själv tycker jag att det var rätt smart, nu kunde han ju leka mer ofta med en egen i handen. En annan sak som jag tyckte om var My little Pony, där fick jag också dra nytta av att äga en lillebror. Vi hade fått pengar av våran mormor och jag skulle få åka ner på "byn" med en kompis, fick ta med Davids pengar för att köpa honom en pressent för hans pengar. Jag köpte honom en pressent, så klaga ska han inte göra, han fick en fejk My little pony och för de pengar som då blev över från hans del och tillsammans med min del hade jag råd att köpa en super fin My little pony. Smart va!

 THE NEW-LOOK SINDY                   

En liten nostalgi tripp//

Göran har vart hos doktorn och kom hem med medicin, han ska äta magkatarrsmedicin medan de väntar på provsvar på lever och galla, men han mår bättre nu i magen än vad han gjort under helgen. Däremot insåg han att vara sjuk idag funkar inte, systemet håller ej för sjuka patienter, du skall i princip anta att du blir sjuk den 23 juli och boka tid redan nu, för ringer du samma dag så får du tid om någon månad eller!

Jens är på bio nu,,,, han friar,,, tror vi!

Robin ligger och njuter av musik i sitt julpyntade rum. Hugo har slummrat in efter att han sett thrillern " Trolltider", han tycker Häxan Mara är tuper läkig, och de små tjollen med, även fen är lite kontig! Själv minns jag den julkalendern med ett varmt inombords leende, kan en julkalender bli bättre, förutom Sunes jul.

Nu ska jag hoppa i säng,, lite sömn de sista nätterna gör att man ser syner// natti natt

































Kommentarer
Postat av: m a r i a k o d e n

Hallå...Det bästa med toys r us är att nu får barnens hus lite konkurrens....det gillar jag!! Jag har mailat med toys r us chefer ang att de borde öppna i piteå men de verkade inte så intresserade av det!! Vi shoppade massor på toys r us!!! Oj så kul!!!

Å att din son kan vara arg....näää....du skojar, han som alltid är så glad å snäll.............

Kram å gonatt!!!

2007-11-28 @ 23:18:01
URL: http://www.mariakoden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0