Pbu, mitt andra hem.

Har även denna dag spenderat en massa tid på PBU, tänkte där ett tag skaffa mig ett eget rum inne på avdelningen, men kom på andra tankar när jag började inse att det skulle bli dyrt att stå på parkeringen och betala timmes vis. Men jag börjar se att det händer något nu, efter det att han fått sin diagnos så får vi mer och bättre hjälp och det tas tag i fortare. Idag var även Robins klasslärare Mari Dissanyake och specialpedagogen Anna-lena Salomonsson med för att tillsammans med mig och Pbu personalen komma fram till lite olika lösningar. Det var med ett leende jag åkte hem efter mötet, tänk vad vettigt folk det finns ändå. Fick nya krafter att fortsätta kämpa på och jag känner att det är värt allt arbete jag lägger ner för att vår vardag ska fungera. Har även idag fått lite material som vi ska arbeta med och träna här hemma, problemlösningar och lite kring samtal.

Göran & jag åkte ut på stan för att kika lite och gå på  cafe`för att fika, men när jag såg priset för en muffins backade jag(25:-), vi gick på Claes Ohlssons istället och fyndade lite batterier, omslagspapper, en hylla och konsoller. Jag sprang sen ner till Rima för att inhandla en pressent åt min Sara som fyller 31 snart( kan tillägga att det jag sprang, kanske man också kan kalla gång, fast lite snabbare än att bara gå, springer gör jag sällan).
Vi träffade på Helena som vart å handlat lite, ska ej avslöja vad, kanske en julklapp just åt dig!
Men vi tog oss faktiskt råd och knallade in på Kvartersbageriet med Helena och fikade, jag åt en super god saffranssemla och den får absolut högsta betyg. Ett jätte trevligt samtal med svägerskan & min make gjorde mig ännu mera nöjd med dagen.


 

Robin är på kalas/party ikväll, Hugo ser på Pippi och vi ska se Idol nu//kram


Kommentarer
Postat av: Hortlaxsvägerskan

Tack för en trevlig pratstund. Ha en bra helg! Kram till dig från mig.

2007-11-23 @ 22:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0