Ska domare vara partiska? Bör domare vara partiska? Varför två partiska domare på samma match?

Alltså, jag är besviken och förvirrad, hur kan det möjligtvis vara så att i en å samma match är båda domarna partiska(absolut inte till Wibax div 4 fördel), vem kan man vända sig till för att prata ut om detta? Jag upplever att man mer ofta ser domare som dömmer till ett lags fördel, när det är så uppenbart att till och med motståndarlagets publik applåderar av empati. Uppe på läkatren idag var vi många som verkligen såg detta fenomen. En av spelarna i Taif svor både åt medspelare och domare, men "nada" ingen utvisning, inte ens en tillsägning, men wops, en wibax spelare blev tillsagd när en taif spelare attackerade honom bakifrån både verbalt och med fysisk kontakt, höll på att bli en utvisning ,,, FÖR WIBAX.
Skärpning domare, det borde finnas en kontrollat som åker omkring och smyg kikar på matcher och hur domarna beter sig.

Robin och Jonte valde att stanna hemma idag, de fick 100:- att gå och äta på Hawaii, gissa om vi hade två nöjda och mätta barn när vi kom hem.

Nu ska jag snart åka och jobba, känns faktiskt tungt, jag är rätt knäckt i både kropp och själ. Men det gäller en enda natt och sen kan jag ägna mig åt skolan ett tag, ialla fall under kommande vecka. Svensson Svensson börjar snart och sedan ska Göran skjussa mig, jag ska gå hem på morgonen, har varit tvungen att ta det lugnt med promenadrena idag, inflammationen är något bättre men fortfarande långt ifrån bra. Sen hände det en till sak idag, när Göran hade parkerat bilen och vi skulle kliva ut, då fastnade jag med min vänstra fot i kuppevärmarn och mitt högra ben var utanför när bilen rullade iväg baklänges, det var många år sedan jag övade på att gå i spagat och denna lilla övning gjorde att jag sträckte allt jag äger och har till ben och muskler,,aj aj.

Nu tänker jag inte skriva mer, har nästan tappat "lusten" att skriva blogg, vet ej varför, men tar en liten paus från detta. Kanske vara bara pausen någon dag, vi får väl se.

Vink vink

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej linda, var ett tag sen jag skrev i din gb. Om du vill sluta skriva så gör det, men jag tror att du glädjer många med ditt skrivande. Du skriver ju om allt. Känslor, fakta, recept, livet osv.. och innebandy såklart en riktig innebandynörd har du blivit :)
Hoppas att ni alla har det bra/Jenny

2007-11-18 @ 18:29:15
Postat av: jag själv

tack snälla du, tanken är ju att kunna glädja andra, bara det att just nu är jag ingen glädjespridare och tar därför en liten paus, bloggen finns kvar och vem vet- kanske återfår suget redan imorgon. Hoppas att allt är bra med er också Jenny

2007-11-18 @ 20:23:18
Postat av: erica lövgren

Du...vi får längta ...men det är ok med en paus...det måste det få vara :)

2007-11-18 @ 22:14:31
URL: http://klassiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0