Sömniga söndag, slumra sött!

Har sovit väldigt dåligt, mina onda knän har värkt nästan hela natten och även fingrarna, kanske är det för att det håller på att bli vinter och kylan kommer, har idag varit på apoteket inne i stan och investerat i en ny form av inflammationshämmande tabletter så håll tummarna på att dessa ska funka. Tog även hem en broschyr för att bekanta mig mer med sjukdomen Artros, och det står att man kan hålla den ganska bra under de förutsättningar att man tar hand om sig själv och lever efter vad man kan och inte bör göra. Nu är det inte säkert att det är just detta som har drabbat mig, men det är ärftligt och mamma har det, så jag får väl se vad doktor Alexander Caven har att säga.


Nog om mig, värre saker har hänt under helgen, Älvsbyn har mista en till ung pojke, orsak vet man inte än, men det hela är tragiskt och jag lider oerhört med hans familj.
Livet känns så orättvist och allför många unga dör,,,, varför ska det vara så?

image131


Jens har spelat match idag, de spelade mot Luleå city och det blev 4-4. Bra på plan var Cristoffer Lindmark och Johan Flinkfeldt, två kommande bra a-lags div 2 spelare. Göran fick ett presentkort på Blå Ängeln av sitt gamla lag, så efter matchen åkte vi dit och åt middag, tyvärr blev vi besvikna, hade höga förväntningar på pizzorna - men nix, Hawaiis här i Munkan har mycket godare pizzor. Efter maten åkte vi och plockade upp två väldigt glada och snoriga barn som spenderat helgen med sin pappa, väl hemma fick de hoppa i duschen och sen krypa i pyjamaskläderna för att mysa ihop med mig. Men när vi väl hade kommit så långt så var det bara Hugo som ville mysa, Robin ägnade sig hellre åt en Nhl tidning.

Veckan som kommer arbetar Göran eftermiddag så det är bara jag & grabbarna hemma om kvällarna, praktiken börjar närma sig sitt slut, men jag kommer att arbeta igen det jag tappat pga sjukdom/flunsan och nu det jag missar pga diagnostiseringen. Det känns trist att praktiken snart är över, det är där jag känner att jag lär mig mest, man ser och tar efter det bra som pedagogerna utför, och att jag fick en super duktig handledare med mycket " tänk" i sig har inte alls gjort att jag längtar ännu mera efter en egen klass och framför allt ett jobb.  Jag läste några väldigt intressanta ord på Ericas blogg http://www.klassiskt.blogspot.com/
där hade hon skivit, jag citerar" Välkommen till ett yrke som faktiskt bara blir roligare ju llängre man håller på :)

image132

Idag har jag också sädat i mitt bokskåp och då kom jag fram till att jag har väldigt många värdefulla böcker, värdefulla för mig. Böcker som handlar om allt från Läsinlärning till Ronja Rövardotter, när jag höll på att sortera fann jag även till min fasa att jag hade ett par olösta böcker, kors i taket hur nu detta gått till? Men läsas ska de. Hittade också igen några böcker som glidit bakom andra nyare böcker, det var skollitteratur från 1890- 1930 tal, intressanta för en sån som jag, som gärna jämför ord och annat sånt där.


Dagens dissning: tv-dekodern från tele 2 som vi fått byta ut ett ex par gånger och som nu IGEN inte alls funkar.... det funkar inte heller att byta leverantör för man får aldrig någon kantakt med de som arbetar på stället tele 2.......


Dagens hissning: går till alla eldsjälar/ funktionärer som ställer upp match efter match, utan er skulle inga matcher bli av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0