Tisdag 20 november

Vilken start vi fick på dagen, försov oss, jag hade glömt ställa klockan på ringning, halv åtta vaknade jag och woops så var alla vakna. En stressig frukost och iväg åkning med barnen, jag gillar inte alls att stressa, men ibland måste man.

Har ägnat större delen av dagen åt att fota och lägga ut annonser på blocket, min försäljning har gått riktigt bra men jag har än kvar följande
image176

Super fin och hel Finetex overall, använd våren 07 strl 110, och dessa:

image177  Tre vita stilrena skålar från Bruka design, men de kanske också åker!

Hugge huggtand har besökt tandläkaren idag och allt var bra med gaddarna, bara så jobbigt sedan att välja sig en liten sak från den där lådan, själva väljandet tog längre tid än undersökningen.
Sen åkte vi till Öjebyn, efter ett hett tips från Susanne på Båtsman, och visst var det ett bra tips, Hugo köpte sig en likadan overall som vi ska sälja, fast i strl 120, det bästa var att de sålde ut fjolårets modell/färg för 250:- billigt och bra för mamma Linda.

Efter många års erfarenhet av den blöta fjällvärlden så kan jag med gott samvete påstå att det är absolut inte de dyra overallerna som är bäst, Didriksson och Finetex hör till mina favoriter och de är också i de overallerna mina barn har trivts bäst, de kan röra sig fritt och de håller vätan borta, länge, länge.

Min lillebror David & co har gästat oss hela eftermiddagen och kvällen, ett trevligt besök med fart å fläkt, syfter då ej på min bror med fru, utan mer på de blonda sakerna som yr omkring, Gunnar & Hilda.

Nya rekord, det tog mig bara 15 minuter idag att platta håret, har som fått till en " knyck" på handen som gör att jag kan platta även baktill fast jag inte ser. Men ett gott tips till dig som ska investera i en plattång är: köp ej en med taggar, dvs delvis kam,, den tjorvar sig fast lätt. Å det tär på humöret.

Nu till en massa mig: Det är rätt skoj att se på sig själv, den första bilden togs 1978 och det är kortet med alla väskorna, en fix ide redan då för väsktoken Linda. Sen är det alla möjliga jag fram till -03. Bilden nere till vänster är tagen vintern -97, jag har Robin i famnen, han är bara några månader gammal.

image178

Dagens dissning: Gulli, ett av våra marsvin, hon har gömt sig bakom diskmaskinen och jag måste få fram henne, men hon vägrar, om hon inser sitt bästa så ser hon till att komma fram nu, för om ca en timme kommer farbror Göran hem å då vill man inte vara ett marsvin som har gömt sig.

Dagens hissning: blocket, ett ställe där man kan förena nytta med nöje, samt förstöra pengar och tjäna pengar.. mycket bra!



De människor som fått mest ut av livet är inte de som levt ett sekel, utan de som levt varje minut. / Colette

Det man vill ha, det får man inte..
Det man får, det vill man inte ha..
Men man vet aldrig vad man vill ha förens man inte kan få det längre..
Om man nu skulle få det man vill ha,
så inser man ganska snabbt att man vill ha något bättre..
vad vill man egentligen. / jonas swan

Kommentarer
Postat av: jenny

välkommen tillbaka :)

2007-11-21 @ 10:14:06
Postat av: jonas

coolt.. mitt citat.. =)

2008-06-22 @ 05:19:22
Postat av: Jessica

Hejsan! Om du ser detta,och har snacks och godisskålen från bruka design kvar,och vill sälja.. Släng iväg ett mail till mig! Vore guld värt!
MVH // Jessica

2012-08-31 @ 18:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0