Tisdag 6 /11

Är det mitt huvud som tjorvar eller var avsnittet med House ikväll konstigt, vad händer? hände?
En hektisk dag, men ett å annat har ploppat fast i det Bäcklinska huvudet, efter vad jag tycker rätt många års erfarenhet inom skolan värld har det idag trillat dit något helt ovärdeligt, jag har kommit till insikt att barnens arbeten inte behöver se ut så som jag redan i skallen tänkt ut, textstorlek, stil layout, bilder m.m.m. Barnens forskarböcker kring bondgården är så gott som klara och det hade de definitivt inte varit om jag inte haft Erica med idag, som snabbt kom på en enkel och helt perfekt ide`. Barnen jobbade som sjutton och resultaten blev helt otroliga och skaparna själva var väldigt nöjda, ingen bok blev den andre lik, men vad gör det? Varför ska de se ut på samma sätt? Varför ska allt se ut lika och på det sätt som jag själv vill ha det?

På Pbu har vi arbetat för fullt också, Robin gör ett helt otroligt bra jobb, han är fokuserad och gör sitt bästa. Själv har jag fått 183 frågeställningar,,jo det är sant, jag har fått bedöma 181 situationer och 2 st frågor där jag hade fria ord. Imorgon tar vi ledigt från Pbu, men sen kommer två heldagar för oss.

Hugolina hade målat en teckning åt Robin på dagis idag och jag hade inte förväntat mig att Robin skulle ge Hugo ett diplomatiskt svar vid teckningsgivandet,,,, Hugo blev jätte mallig och glad, vilket han gott kan få vara. han gör sådana framsteg varenda dag att han är värld all beröm han kan få.

Vi åkte bara hem en snabbis och hämtade lite grejs, sen åkte vi till Älvsbyn och till våran Monica. Det tog nästan en timme att köra dit. Snö/regn frös mot rutan, vägen var hal och att ett ex antal pensionärer skulle vara ute och testa sin gamla vrålåk gjorde att jag skyndade långsamt, vågade inte köra om.

När vi kom blev vi varmt välkomnade av Lisa som väntat och väntat, lite hopp i hennes rum på sängen gjorde att även mina barn tinade upp. Monicas mage hade vuxit bra och jag tror det blir en flicka till, men man vet ju aldrig. Förövrigt var Monica lika go och gästvänlig som vanligt, vi bjöds på älgskav med egenhändigt plockad carl-johan svamp och hemmagjort potatismos, mina barn åt så jag nästan skämdes,,,, men jag förstår dem, för gott var det!
Efter maten blev vi alla sminkade av Lisa, hon hade fått en liten sminklåda av moster Elin på sin 3års dag och det var den allra bästa presenten. Med svagt grönt läppstift och med gula dammande ögonfransar kände man sig riktigt häftig. Hugo tyckte det var kul och han fick sen sminka Lisa.
När man har det trevligt går tiden extra fort och när klockan blev halv sju fick vi börja tänka på att åka hemmåt.

Dagens dissning: brytna löften, säger inget mer, tycker de orden talar för sig själva!

Dagens hissning: aha upplevelser som verkligen ploppar fast, det ploppas rätt ofta i mitt huvud, så hörs det ett kluckande ljud så är det därifrån det kommer.

image137

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0