Torsdag 15 november

En sorgens dag, "du fattas mig redan Erica", det känns inte alls bra att praktiken är över, jag vill inte sluta och jag saknar redan handledare och barn. Att bli färdig lärare känns skönt, men det är ju detta med arbete - finns det något arbete åt mig inom skolan? Jag längtar efter en egen klass, ett klassrum, en whiteboardtavla och nu mer vill jag gärna ha en bärbardator och en kanon i klassrummet, har sett vilka fantastiska övningar och lektioner man kan hålla med hjälp av teknikens under(så länge det funkar och inte krånglar).

Sista passet idag fick jag ta emot en bok som klassen hade tillverkat under tisdagen när jag var på Vfu-uppföljning och det kändes enormt känsloladdat att ta emot detta konstverk, tårarna sprutade och barnen undrade nog varför jag grät om jag var glad över den.
 image166image168image169image170image171
 Dessa finurliga & trevliga texter  värmde mitt hjärta.

Åkte dirket efter skoldagens slut  på utvecklingssamtal för Hugo, allt var bara bra & han är en kille som utvecklas hela tiden, han är mitt uppe i ett "livslångt lärande"

Dagens dissning: parasiter, fräcka små kryp som lever på andras bekostnad. Skaffa egna liv.

Dagens hissning: orden: liksom bra, inge streng, nytig, dukig, ansvarig. Felstavade och ändå så rätt & betydelsefulla, det ligger en god tanke bakom alla ord. Jag uppskattar beskrivningen av mig.

Kommentarer
Postat av: erica lövgren

Jag kommer att sakna dig så evinnerligt. Du kompletterar mig och vi skulle bli ett team som skulle gå till historien. Gulliga, mysiga, begåvade du ! :)

2007-11-18 @ 22:22:07
URL: http://klassiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0