Torsdags tankar & å sånt!

En ganska hektisk dag, vi steg upp strax efter sju, då hade herr Hugo sovit klart och ville ha mitt sällskap, vi åt frukost och läste tidningen.... sen "dille" han väcka storebror, men jag övertalade honom att låta bli, Robin har ju lov och måste få sova. När klockan var halv nio ringde Leif och sa att han hade andra tider för dagen viljet resulterade i att även Hugo fick ledigt. Väckte Robin som fick hoppa i duschen och äta frukost, Hugo packade värmeljus och halloween lykta och sen gav vi oss av mot "destination pappa". Men pappan hade lite ärenden att göra så jag och kidsen besökte Åsa och Max medan han fixade det han skulle.

Hos Åsa är man alltid välkommen och det finns alltid något hembakat, är det inte bullar så är det bröd eller något annat gott. Max har jag inte sett sedan i somras och han hade vuxit på längden en hel del, men han brås nog på sin mamma och blir lång. Värre var det med Dennis, Max hamster, han är inte alls pigg och han påminde tyckte jag om Skellepär från Ronja,, grått långt här lite här å där och en vankande gång, kanske hamnar han snart i hamserhimlen.
Vi har alltid en massa att prata om och just nu gläds jag åt att Åsa ska åka till Stockholm med 5 andra "åldringar födda 1967"... att hon unnar sig detta det är på tiden och jag vet att de kommer att få en trevlig helg ihop.

Regn och rusk gjorde att jag med gott samvete kunde krypa ner under filten i soffan och se klart Mord i sinnet på eftermiddagen, sen lagade jag mat som hade kunnat tända eld på vilken majbrasa som helst, detta resulterade också att Göran fick lov att stanna bilen när vi var på stan, han "råkade" dra med sig avgas in i bilen efter en liten prutt,, med rutan nervevad och bildörren öppen återfick jag sakta medvetandet och vi åkte till Kvantum.

Ett besök hos Johan och Helena gjorde att vi åter fick den där, jag vill flytta sjukan,,, om jag ändå hade lika fint och trevligt i mitt hem, då kanske jag skulle vilja bo kvar här. Men just nu känns det så opraktiskt det här med köket uppe och två barn sovandes där nere där jag egentligen vill ha kök och tv-rum.... vad ska vi göra?

Dagens dissning: Gert är sjuk och jag saknar honom, han ska vara på Rix fm, han hör liksom hemma med Titti & Roger där,,,,

Dagens hissning: Snart fredag..Yiiiiihooooooo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0