Fredag 19 oktober

, ,,,ja du Johan, nu väntar vi på en inbjudan till 40 års festen,,,och vi förväntar oss en resa, du har 364 dagar på dig att spara ihop pengar, önskeresmål: Maldiverna, Usa gärna en rundtur där, Australien vore också trevligt eller Nya Zeland...men vi nöjer oss med Rom, Paris och Barcelona också....

En dag i de kreativas tecken, vi har nämligen skapat en lantidyll med bondgårdsdjur och en å annan mus, ja just ja, en fisk i sjön också. Barnen har klippt och klistrat och figurerna blev väldigt häftiga och personliga, men nog kändes det i knoppen att det var rätt krävande för mig, önskar jag hade varit två Lindor istället för en. Men alla blev nöjda och de vill gärna pröva att göra fler figurer vid något tillfälle. Vi har även haft äran att delta i Musikkalaset , barnen sjöng högt och fint, de kunde texterna och diggade till musiken.

Jag måste också tillägga att jag inte alls är riktigt frisk, det snorar igen i näsan och halsen är ond och värker, men jag har ingen feber, bara lite på G. Kom hem efter att ha helghandlat och hämtat min vinterjacka som jag beställt på jobbet, en svart softshelljacka som jag är super nöjd med. Viktoria & Lovisa kikade förbi, men vi var mitt i matlagningstider och hade inte tid att vara så sociala, de skulle åka till hennes bror som nu mera är Pitebo, de skulle äta där och hans mat är inte att leka med, han är kock.
När vi ätit kom David, Jenny och barnen, de stannade att tag innan de begav sig hemmåt mot Påle. Nu sitter vi allaihopa utom Hugo i soffan och ser på Idol och så klart hejjar vi alla på olika deltagare.

Lite sorgligt är att våran kusinträff i Umeå är framflyttade pga sjukdom, Cissi har svår migrän och jag influensa/förkylning så vi ska ta det en helg längre fram,,,, och den bara måste bli av

Tankar jag tänkt:

alltså, vad lyxigt det är för mig att praktisera, jag har tillgång till lamineringsapparat, papper i olika färger, storlekar, pennor, tejp, saxar, kopiator, dator, skrivare och allt sånt där jag älskar att pyssla på med.

viktväktarmat, förstår att det kallas för det, man blir inte alls mätt på en sån där låda, jag behöver två.... men å andra sidan då går jag nog upp ännu mera!

Dagens dissning: hår i avloppet, äckligt värre, jag kräks nästan av tanken,,,, å dessutom är det till 78% mitt hår som fastnar i diverse avlopp,,, fy för detta vidriga,,,

Dagens hissning: barnen, de har vart så snälla och goa med varandra hela kvällen, Jonte och Robin har verkligen njutit av varandras närhet. Jens har läst och tycks verka gilla boken,,håller en tumme för att han ska få upp ögonen för litteratur, och Hugo min Hugo han bara är.....
Nu ska jag vänta på Criminal Minds och inte glömma att önska Wibax div 2 & 4 lycka till imorgon//

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0